گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

اولین مرکز داده‌ی آسیایی فیسبوک در سنگاپور خواهد بود، این غول شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد در طول چهار سال آینده یک مرکز سرور ۱۷۰ هزار متر مربعی در این منطقه افتتاح می‌کند.
فیسبوک در حال حاضر، حداقل شش مرکز داده در ایالات متحده‌ی آمریکا دارد و تنها مراکز داده‌ی بین‌المللی آن در سوئد و ایرلند واقع شده‌اند، اگرچه این شرکت هم اکنون درگیر ساخت دومین مرکز خود در منطقه‌ی اسکاندیناوی و در کشور دانمارک است، انتظار می‌رود این مرکز جدید در سال ۲۰۲۰ کار خود را آغاز کند.
در حالیکه دیگر ارائه‌دهندگان خدمات رایانش ابری، از جمله گوگل، مایکروسافت، و آمازون برای جذب مشتریان بین‌المللی جدید رقابت می‌کنند، چنین اقداماتی برای فیسبوک کاملا مناسب نیست، چراکه فیسبوک به عنوان یک پلتفرم رایانش ابری عمومی عمل نمی‌کند. با این حال، خدمات بی شمار آن – از پیام‌رسانی گرفته تا استریم ویدئو و واقعیت مجازی – همچنان نیاز به زیرساخت‌های قوی سرور با حداقل تاخیر دارد، و اگر بخواهد خدمات سریع و قابل اعتمادی به میلیاردها نفر در آسیا ارائه دهد، یک مرکز داده‌ی محلی برای آن امری ضروری است.
این شرکت چندان هم با تلاش‌های زیربنایی اینترنت جهانی غریبه نیست. فیسبوک اخیرا سرمایه‌گذاری زیادی در پروژه‌ی هواپیمای بدون سرنشین Aquila داشته که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و هدف آن رساندن اینترنت از آسمان است. هر چند این شرکت بر ملا ساخت این پروژه را به طور موقت متوقف کرده و برای ادامه‌ی کار ساخت این پروژه متکی بر شخص ثالث‌ها است.
انتظار می‌رود مرکز جدید سنگاپور هزینه‌ای نزدیک به ۱.۴ میلیارد دلار سنگاپور داشته باشد، در حالیکه فیسبوک اثرات اقتصادی راه‌اندازی آن را در منطقه موجب ایجاد "صدها شغل" می‌داند. فیسبوک می‌گوید احتمالا مرکز جدید آن صد درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه