تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۴۵ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۴ تير

فیسبوک گام بلندی برای تسهیل روش ارتباط برقرار کردن کاربرانش با یکدیگر بر می دارد. در این راستا، فیسبوک امکان پست و نظر  گذاشتن به چندین زبان را ممکن می سازد. بزرگترین شبکه اجتماعی جهان اعلام کرد که توسعه دهنده گانش، مولفه چند زبانه را ساخته اند. تست سمت کاربر این سرویس آغاز شده است.
این ابزار کاربران را قادر می سازد که یک پست را طوری ایجاد کنند که به چندین زبان نمایش داده شود. کاربران دیگر آن پست را به زبان ترجیحی خود می بینند. مردم از فیسبوک برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایده ها به زبان های مختلف استفاده می کنند. تیم فیسبوک اذعان دارد که بیش از 50 درصد از کاربرانش به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند و اکثر مردم به زبان همدیگر صحبت نمی کنند. از اینرو فیسبوک به دنبال راهی برای برداشتن این مانع در ارتباطات کاربران خود است.
در حال حاضر کسانی که در پروسه تست این قابلیت جدید فیسبوک شرکت دارند می توانند مولفه چند زبانه را از قسمت زبان در تنظیمات حساب کاربری خود فعال کنند. این مولفه در حال حاضر فقط بر روی نسخه دسکتاپ فیسبوک در دسترس است. اما سایر کاربران می توانند با استفاده از هر پلتفرمی پست های چند زبانه را ببینند.
هدف مدیران فیسبوک از ارائه مولفه ی چند زبانه این است که مردمان بیشتری از سر تا سر جهان بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. به گزارش فیسبوک این مولفه امروز توسط 5000 صفحه که بطور متوسط حدود 10000 پست در روز دارند استفاده می شود. این پست ها روزانه 70 میلیون بازدیدکننده دارند که 25 میلیون بازدید کنندگان پست ها را به زبانی غیر از زبان اصلی آن پست می بینند. این مولفه قطعا افراد بیشتری از نقاط مختلف جهان را بهم پیوند می دهد و پست های تولید شده در این شبکه اجتماعی مخاطبان بیشتری خواهند داشت.
به نظر جف کاگن، تحلیلگر صنعت، زبان مهم ترین مانعی است که منجر به جدایی انسان ها می شود و این ابزار جدید که مبتنی بر هوش مصنوعی است می تواند این مانع را از میان بردارد.
به گفته فیسبوک، مهندسان از ماشین مترجم برای تغییر پست ها به زبان های مختلف و از تکنولوژی شناسایی زبان، برای مشخص کردن اینکه کاربران به چه زبانی باید پست را ببینند، استفاده می کنند. هنگام نوشتن یک پست جدید، به کاربران این گزینه داده می شود که متن به زبان های اضافه تری علاوه بر زبان اصلی خودشان نوشته شود. کاربران می توانند با استفاده از منوی ارائه شده زبان های مورد نظر خود را مشخص کنند.
پاتریک مورهد، تحلیلگر، این قابلیت جدید را چالشی بزرگ برای فیسبوک خواند و اذعان داشت که ترجمه اشتباه متون می تواند موجب سوءتفاهم، شرمساری و خشم کاربران شود. او همچنین افزود که ایجاد پست ها و نظرهای چندزبانه صحیح کار بسیار دشواری است. بخصوص ترجمه ی شعارها، اصطلاحات، طعنه ها و کنایه ها با استفاده از هوش مصنوعی دشوارتر هم خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه