گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۰ تير

در نهایت اپل و سامسونگ به جنگ طولانی مدت خود درباره‌ی حق مجوزی که گفته می‌شد سامسونگ به صورت غیرقانونی از آیفون کپی برداری کرده، پایان دادند. امروز در دادگاه، قاضی از هر دو طرف خواست تا به وی اطلاع دهند که بر سر فیصله‌ی این موضوع به توافق رسیده‌اند. شرایط حل و فصل موضوع منتشر نشده است.
جنگ بر سر مجوز در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و در نهایت با حکم ۱ میلیارد دلاری به نفع اپل به نتیجه رسید. اما موضوع به همانجا ختم نشد. مجموعه‌ای از درخواست‌ها باعث شدند این دعوا به دیوان عالی کشانده شوند، چراکه شرکت‌ها به طور مداوم درخواست تجدید نظر در مورد تخلف از مجوزها را می‌کردند.
این شکایت حول تعدادی از مجوزهای مربوط به طراحی و کارایی عملکردهای اساسی گوشی‌های هوشمند دور می‌زد. و در حالیکه در این نزاع هر دو شرکت بر سر استفاده از برخی مجوزها به توافق رسیده بودند، نهایتا نتیجه این بود که سامسونگ از روی آیفون کپی‌برداری کرده است.
اخیرا دادگاه حکم به پرداخت غرامت ۵۳۹ میلیون دلاری به اپل داده بود و سامسونگ در اوایل ماه جاری درخواستی را برای تجدید نظر داده بود. اما دو شرکت بالاخره تا قبل از شکایتی مجدد برای خاتمه دادن این دعوای حقوقی موافقت کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه