ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع سومین پنل تخصصی برگزار شده در نمایشگاه نوزدهم صنایع مخابراتی و فناوری اطلاعات، «توسعه‌ی ارتباطات ثابت، فرصت‌ها و چالش‌ها» نام داشت که در سومین روز از برگزاری نمایشگاه در سالن کنفرانس شماره یک برگزار شد.
سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به وجود عقب ماندگی‌ها در توسعه‌ی بخش ثابت، قیمت بسیار پایین دیتای همراه را عامل عدم توسعه در بخش ثابت دانست و افزود: در حال حاضر قیمت دیتای موبایل تفاوت زیادی با اینترنت ثابت ندارد و همین اختلاف کم باعث ضربه زدن به توسعه‌ی اینترنت ثابت کشور شده است و از رئیس سازمان تنظیم مقررات می‌خواهم راه حلی برای آن ارایه کند.
حسن شانه‌ساززاده رئیس هیات مدیره‌ی گروه شرکت‌های شاتل نیز افزایش فیلترینگ را عاملی برای کاهش مصرف اینترنت در کشور دانست و گفت: در حال حاضر درآمد شرکت‌های FCP به شدت رو به کاهش است و با افزایش بی‌رویه‌ی فیلترینگ این کاهش درآمد بیشتر هم شده است.
وی ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف اینترنت شرکت‌ها را مختص تلگرام و اینستاگرم دانست و افزود: با فیلتر تلگرام این میزان مصرف کاهش قابل توجه‌ای داشته و حالا هم که زمزمه‌هایی در خصوص فیلتر شدن اینستاگرم شنیده می‌شود.
شانه‌ساززاده با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز باعث شد تا شرکت‌های اینترنتی به سمت توسعه‌ی شبکه‌ی خود در حوزه‌هایی چون VDSL نروند، اظهار کرد: تنها راه افزایش درآمد شرکت‌های اینترنتی، افزایش مصرف کاربران است که این افزایش مصرف نیز تنها با تولید محتوای تصویری ممکن است به طوری که در دنیا ۶۰ درصد ترافیک مصرفی کاربران مختص محتوای ویدیویی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه