ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس اعلام یکی از مدیران شرکت‌های پرداخت (PSP)، با توجه به ارتباطی که بین فین‌تک‌ها و PSPها برقرار است، فین‌تک‌ها سکوی پرتاب PSPها خواهند بود و مصوبات جدید دولت در این زمینه اختلالی در کار شرکت‌های پرداخت ایجاد نخواهد کرد.
مجید افرا مدیرعامل شرکت «مبنا کارت آریا»، در یک نشست خبری، درباره‌ی قوانین حوزه‌ی پرداخت و مصوبات جدید هیات دولت پیرامون حوزه‌ی فین‌تک‌ها(کسب‌وکارهای فناوری مالی) گفت: باور دارم که فین‌تک‌ها سکوی پرتاب شرکت‌های PSP هستند. از سویی با توجه به سرویس‌های جذاب و متنوعی که از سوی ارتباط فین‌تک‌ها با PSPها ارائه می‌شود، شرکت‌های پرداخت می‌توانند خدمات جدیدی را به‌منظور رضایت مشتری ارائه دهند.
افرا ادامه داد: قوانین ایران در حوزه‌ی پرداخت، کلی است و به نیاز کسب‌وکارها در وضع قانون توجه نشده است. قانون‌گذاری باید به صورت شفاف باشد و تمام موارد و جزئیات مورد نیاز کسب‌وکارها و مردم در آن‌ها به دقت دیده شده باشد. از سوی دیگر وظیفه‌ی مردم و شرکت‌های پرداخت، شناسایی متخلفان حوزه‌ی پرداخت الکترونیکی است؛ هرچند که دستگاه‌های حاکم و تصمیم‌گیر هم باید به‌ عنوان قانون‌گذار، قوانین جامع و اساسی را طراحی کنند تا از ایجاد تخلف جلوگیری شود. مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا گفت: هم‌اکنون بازار دستگاه‌های فیزیکی پرداخت در کشورمان اشباع شده است؛ به این معنا که کسب‌وکار نیازمند به ۳ میلیون دستگاه پرداخت و دستگاه‌های پرداخت فعال در شبکه‌ی بانکی کشور ۷ میلیون دستگاه است. بخش زیادی از این کسب‌وکارها برای صنعت پرداخت کشور سود ندارند. به همین دلیل قصد داریم که در بخش نرم‌افزاری پرداخت فعالیت و سیاست‌های کاری خود را در این بخش پیگیری کنیم.
مدیرعامل این شرکت پرداختی ادامه داد: با توجه به تغییرات در سهامداری شرکت و حضور بانک صادرات به‌ عنوان سهامدار اصلی با در اختیار داشتن ۶۰ درصد سهام، به این بانک به عنوان مشتری بالقوه خود نگاه می‌کنیم. وی افزود: با توجه به تغییر ذائقه‌ی کسب‌وکارها در حوزه‌ی پرداخت، نیاز به دریافت و پرداخت پول خرد، نیازهای روز کشور در حوزه‌ی پرداخت و با توجه به فناوری‌های نوین مالی، سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را به عنوان یکی از ۱۲ شرکت پرداخت زیر نظر بانک مرکزی، در بخش کیف پول الکترونیکی برنامه‌ریزی کرده و قصد داریم فعالیت ویژه‌‌ای در این بخش داشته باشیم. مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا افزود: برای فعالیت در این حوزه و پاسخگویی نیازهای کشور زیرساخت جدید IPG را تدارک دیده‌ایم تا بتوانیم خدمات نوین بانکی به‌ ویژه در زمینه‌ی پرداخت پول خرد و کیف پول الکترونیکی را با بهترین کیفیت ممکن ارائه دهیم.
افرا درباره‌ی اقتصادی نبودن استفاده از فناوری‌های نوین موبایلی همچون NFC گفت: حاشیه‌ی سود بستر NFC بسیار پایین است؛ زیرا نیاز به زیرساخت خاص و گران‌قیمتی برای شرکت پرداخت و مشتری دارد. به همین خاطر زمان بازگشت سرمایه طولانی می‌شود و ریسک بالایی برای شرکت‌های پرداخت دارد. وی افزود: پرداخت از سوی NFC نیاز به ارائه‌ی پیشنهاد توسط سازمان یا نهادی دارد تا بتوانیم خدمات را برای مشتریان یا بازار هدف آن مجموعه ارائه دهیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه