اپلیکیشن
رضا رزمی۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های ارتباطی بسیار امن و کاربردی است. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند برای یکدیگر پیام و محتوا (موزیک، ویدیو و اسناد) ارسال کنند و تماس‌های صوتی برقراری کنند. شما در واتس‌اپ امکان چت گروهی هم دارید. یکی از قابلیت‌هایی که واتس‌اپ را از سایر اپلیکیشن‌های مشابه متمایز می‌کند، امنیت آن است، کلیه تماس‌ها، ارسال و دریافت و ارسال پیام و محتوا چه به صورت دو نفره، و چه گروهی رمزگذاری می‌شوند. واتس‌اپ از سیستم رمزگذاری "end-to-end" استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ توسط فیس‌بوک خریداری شد و رشد کاربران آن از زمان خریداری افزایش یافت و اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد. این اپلیکیشن با ارتقای رمزگذاری قوی حالا یکی از امن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان تلقی می‌شود. به این معنا که هیچ راهی برای دسترسی به پیام‌های خصوصی مخاطبان وجود نخواهد داشت.

تیم واتس‌اپ پس از رشد این اپلیکیشن، در تلاش هستند تا با اضافه کردن قابلیت‌هایی، این اپلیکیشن را کاربردی‌تر و جذاب‌تر کنند. سه قابلیتی که  در آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد شامل: صندوق پیام‌گیر "Voicemail"، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های زیپ و سیستم تماس مجدد "Call-back" است.

قابلیت‌هایی که قرار است در آینده به واتس‌اپ اضافه شوند، قابلیت‌های بسیار کاربردی هستند. قابلیت اشتراک گذاری فایل‌های زیپ، باعث می‌شود فایلی که شما می‌خواهید ارسال کنید، سبک‌تر و کم‌حجم‌تر شود. در نتیجه این قابلیت ارسال فایل‌ها را سریعتر و راحت‌تر می‌کند.

قابلیت صندوق پیام‌گیر "Voicemail"، شاید اندکی کم‌ کاربردتر از دو قابلیت جدید دیگر باشد. با این قابلیت شما می‌توانید زمانی که مخاطب مورد نظرتان آنلاین نیست، برای آن در صندوق پیام‌گیر آن پیام صوتی ارسال کنید.

شما با اضافه شدن سیستم تماس مجدد "Call-back" به واتس‌اپ می‌توانید، بدون نیاز به مراجعه به اپلیکیشن واتس‌اپ تنها از طریق نوتیفیکیشن تماس از دست‌رفته، با شخص تماس گیرنده تماس بگیرید.

این سه قابلیت کاربردی قرار است در آینده به اپلیکیشن واتس‌اپ در پلتفرم اندروید و"iOS" ضافه شوند ولی هنوز هیچ زمانی برای انتشار این قابلیت‌ها مشخص نشده است.

برچسب هاWhatsApp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برنامه نویسان برای هک سیستم حفاظتی واتساپ دست بکار شدند