تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

خب قبل از اینکه اینترنت بتواند مثل باد عکسها را فورا از این سوی دنیا به آن سو بفرستد؛ این ماشین با ظاهری باستانی ؛ مدل UPI16-S عکس های سیاه و سفید را اسکن میکرد و آن ها را با خطوط تلفن به جاهای مختلف دنیا میفرستاد .
که توسط آژانس های خبری از اوایل سال 1970 تا اوایل 90 استفاده میشد. این مدل UPI 16-S به آرامی عکس های سیاه و سفید را که بر روی یک غلطک میچرخیدند را با استفاده از یک لیزر اسکن میکرد و سپس داده ها را خط به خط با استفاده از خطهای تلفنی که فیبر های نوری سریع داشتند ، میفرستاد.


اسکن کردن و فرستادن عکس های سیاه و سفید حدود 8 تا 9 دقیقه وقت میگرفت ، البته اگر یک کانکشن تلفن مورد اعتماد داشتید . زمانی که بعدا  مدل های رنگی آمدند ، حدود 26 دقیقه وقت میگرفت تا هر عکسی فرستاده شود.
در گذر زمان؛ این تکنولوژی در این نوع از ماشین ها  با اسکن سریع تر پیشرفت کرد و همینطور کیفیت عکس ها را بهترکرد و ارسال ها تنها چند دقیقه طول میکشید . اما زمانی که بالاخره دوربین ها رسیدند؛ آنها یک شبه این نوع ماشین ها را کنار گذاشتند. فرستادن یک عکس به صورت الکترونیکی  حتی نزدیک سرعت الان هم نبود  اما از آنجایی که آن یک کپی دیجیتالی عالی بود، هیچ مشکلی در کیفیت وجود نداشت ؛ و اشکالی نداشت اگر سیاه سفید بود یا رنگی .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عکس های برگزیده جشنواره عکاسی سونی در زمینه طبیعت و حیات وحش