کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

شرکت Valve، اواخر روز جمعه تقسیم درآمدی جدیدی را برای بازار بازی ویدئویی آنلاین خود اعلام کرد. این تغییر در توافقنامه‌ی توزیع آن با افزایش تعداد واحدهای فروش، پول بیشتری هم برای توسعه‌دهندگان دارد. به طور معمول، Valve برای هر فروش بازی بر روی Steam، سی درصد می‌گیرد، البته استثناهایی برای توسعه‌دهندگان کوچک وجود دارد. ۳۰ درصد برای اولین ۱۰ میلیون دلار فروش یک بازی‌ساز یا ناشر باقی می‌ماند. برای تمامی فروش‌های بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار، این تقسیم‌بندی جدید آن را شامل ۲۵ درصد می‌کند. برای هر فروش پس از اولین ۵۰ میلیون دلار، Steam تنها ۲۰ درصد را برای خود می‌گیرد.
این شرکت در بیانیه‌ای در صفحه‌ی جامعه‌ی Steam نوشت "ارزش شبکه‌ی بزرگی چون Steam مزایای زیادی دارد که توسط همه‌ی شرکت‌کنندگان در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. یافتن تعادل مناسبی برای منعکس کردن این مشارکت پیچیده است، اما فاکتور مهمی در یک شبکه‌ی کارآمد است."
به‌روزرسانی این قرارداد مهم‌ترین تغییر در شرایط مالی Steam در تاریخ ۱۵ ساله‌ی این پلتفرم است. و ظاهرا طراحی شده تا توسعه‌دهندگان بیشتری را به جای رفتن به سمت انتشار شخصی بازی‌ها یا توزیع‌کنندگان رقیب، جلب کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه