ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای قرارداد فاز دوم طراحی و توسعه‌ی شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی پیام میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سنگاپوری Galaxis Venture، وابسته به مجموعه‌ی صاحب نام EDIS سنگاپور، خبر داد.
دکتر امیر حسین دوایی مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری پروژه‌ی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهرک بین‌المللی فاوا به عنوان پهنه‌ی اصلی کریدور با هدف ایجاد خوشه‌های تخصصی متشکل از شرکت‌های نوآور ایرانی و شرکت‌های شناخته شده‌ی جهانی شکل می‌گیرد و در این شهرک، توسعه‌ی بازار شرکت‌های ایرانی و انتقال فناوری به کشور به صورت طبیعی و بر اساس منافع طرفین محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: رویکرد اصلی در فاز دوم طراحی و توسعه‌ی شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه‌ی بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی توسط یک مشاور بی‌طرف، دارای تجربه اثبات شده در سطح بین‌المللی است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این پروژه ظرفیت ایجاد 150 هزار شغل با کیفیت طی یک بازۀ زمانی 15 ساله برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و کارآفرینان ایرانی را دارد.
وی به محتوای فاز دوم این طرح اشاره کرد و گفت: تدوین طرح کلان اقتصادی و تجاری، تدوین منطق مالی و اقتصادی، تحلیل ریسک برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و چند ملیتی برای استقرار در شهرک، طراحی کلان فیزیکی و کالبدی و احصای نیازهای زیرساختی شهرک، بازاریابی طرح در عرصه‌ی بین‌المللی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، از جمله بخش‌های محتوایی قابل توجه در فاز دوم این طرح است.
مجری پروژه‌ی کریدور فاوا با تاکید بر اینکه مجموعه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نزدیک‌ترین منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی به تهران است، گفت: این مجموعه تنها منطقه‌ی کشور است که همزمان از مزایای شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه‌ی اقتصادی و پارک‌های علم و فناوری برخوردار است.
وی تصریح کرد: پروژه‌ی شهرک بین‌المللی فاوا با هدف حمایت از شرکت‌های نوآور، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا از طریق توسعه‌ی تعاملات یادگیرانه و هم‌افزایانه با شرکت‌های مطرح بین‌المللی در حال طراحی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه