تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير

ایتارتاس به نقل از گزارشی در روزنامه دیلی نیوز نیویورک نوشت؛ مخترع آمریکایی توماس راس برای " سرقت ایده اش توسط اپل در دادگاه از این کمپانی شکایت کرد. راس ادعا می کند که وی آیفون را در سال 1992 طراحی کرده است.

این فرد ساکنان فلوریدا قصد دارد تا با شکایت از اپل 10 میلیارد دلار غرامت و 15 درصد سود حاصل از فروش این محصول را از آن خود کند او با ارائه مدارکی به دادگاه نشان داد که ایده ساخت گوشی اپل در سال 1992 توسط وی بر روی آن کاغذ ها طراحی شده است و این در حالی است که کمپانی اپل گوشی آیفون خود را در سال 2007 روانه بازار کرده است.

همچنین در طرح های رسم شده این مخترع گوشی با صفحه نمایش لمسی دو طرفه به چشم می خورد و دستگاه دارای یک قلم نیز می باشد.
البته روزنامه دیلی نیوز عنوان می کند شباهت طرح این مخترع بیشتر مانند کنسول بازی نینتندو است تا گوشی های آیفون!

هنگامی که راس سعی در ثبت اختراع خود داشته است به علت عدم توانایی در پرداخت هزینه های ثبت اختراع موفق به انجام این کار نشده و این در حالی است که استیو جابز تنها 12 روز پس از این اتفاق آیفون را ثبت اختراع کرده است. این مخترع چندین بار است که علیه اداره ثبت اختراع آمریکا به دادگاه ایالت متحده درخواست می دهد.

او می گوید اپل علاوه بر جبران خسارت مالی باید تمامی محصولات قبلی خود را نیز از رده خارج کند او می گوید در ماه مارس 2015 شکایت خود را برای تیم کوک ارسال کرده است تا اپل از اقدامات غیرقانونی خود دست بردارد اما با این همه وکیل کمپانی جفری لاسکر تمامی ادعاهای راس را بدون پایه و اساس و فاقد شواهد عینی عنوان کرده است.

برچسب هاiPhoneApple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟