ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان گفت: هرچند پیش از این نیز سامانه #۸۰۰* در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان مشاهده و لغو خدمات ارزش افزوده و امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را از سرشماره‌های دارای مجوز فراهم می‌کرد اما رواج استفاده از سیم کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی و فروش کالاها و خدمات موجب گلایه و شکایت تعدادی از هموطنان شده بود.
وی افزود: هر چند سامانه ۱۹۵ شکایت‌های فراوانی از مزاحمت‌های این نوع پیامک‌ها دریافت می‌کند،‌ اما تعداد شماره‌های شخصی که چنین پیامک‌هایی ارسال می‌کنند بسیار زیاد است.
هادیان گفت: پیرو جلسه حضوری رئیس جمهور با وزیر و مدیران وزارت ارتباطات در این وزارتخانه و دستور رئیس جمهوری برای جلوگیری از مزاحمت‌های پیامکی، سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مشورت جمعی از صاحب نظران با تنظیمات جدید آغاز به کار کرد و اصلاحاتی نیز در فرآیند دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ اعمال شد.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: یک روز پس از دستور رئیس جمهور و با آغاز کار سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم در همان روز اول قریب به ۵۸۰۰ سیم کارت متخلف قطع شد و در حال حاضر هم شناسایی و قطع سیم کارت‌های متخلف همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۹ هزار سیم‌کارت متخلف شناسایی و قطع شده است.
وی ادامه داد: هموطنان در صورت دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌توانند شماره مربوطه را با استفاده از سیم کارت خودشان به سرشماره ۱۹۵ پیامک کنند تا پس از بررسی و اثبات تخلف، نسبت به قطع شماره متخلف و برخورد با صاحب آن اقدام شود.
هادیان افزود: وزارت ارتباطات ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون اجازه دریافت‌کننده را مصداق تجاوز به حق‌الناس می‌داند و پیگیری و برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده است و در مقابله با این پدیده از همه هموطنان کمک می‌طلبد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه