اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر

به گزارش آی‌تی‌ایران، اینستاگرم از امروز از کاربران جدید می‌خواهد که تاریخ تولد دقیق خود را اعلام کنند. این قانون جدید در راستای ایجاد تجربه متناسب با سن کاربر از امروز اجرایی می‌‌شود. اینستاگرام در پست وبلاگی خود در این رابطه گفته که درج سن کاربر می‌تواند تنظیمات امنیتی متفاوتی را برای او ایجاد کند و او را بهتر محافظت کند.
البته تاریخ تولد شخص برای دیگر کاربران قابل مشاهده نیست و همچنین کاربران فعلی نیازی به اضافه کردن تاریخ تولدشان به این پلتفرم ندارند.
تا به امروز کاربران جدید نیازی به درج تاریخ تولدشان برای ورود به اینستاگرام نداشتند و تنها در صورتی که قصد اتصال اکانت فیسبوک به این پلتفرم را داشتند باید چنین اقدامی می‌کردند. حداقل سن قانونی برای ورود به ایسنتاگرام 13 سال است.
علاوه بر این قانون جدید، اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که پیام‌های ارسالی از طرف کاربرانی را که فالو نکرده‌اند نیز بلاک کنند. همچنین این امکان برای اکانت‌های کسب و کار و تولیدکنندگان به‌وجود آمده که از مشاهده پست‌ها توسط کاربران کم سن و سال جلوگیری کنند.
اینستاگرم می‌گوید که نیازی به تایید سن کاربران جدید ندارد چراکه اعتقاد دارد کاربران با صداقت سن خود را وارد می‌کنند. البته امکان دارد اینستاگرام از هوش مصنوعی برای تشخیص سن واقعی کاربران تازه وارد استفاده کند. اینستاگرام در حال حاضر با ورود به پیج اینستاگرام کاربران و مشاهده پست‌های تبریک تولد می‌تواند سن برخی از آنها را تشخیص دهد. همچنین اینستاگرام یک سیستم یادگیری ماشین را برای تشخیص و تخمین سن و جنسیت کاربران آموزش داده است. این سیستم از پست‌ها و هشتگ‌ها برای انجام این کار استفاده می‌کند.
در این چند سال، قانون‌گذاران و کاربران، اینستاگرام را به‌خاطر توجه کم به کاربران کم نوجوان مورد انتقاد قرار داده‌اند چراکه کاربران نوجوان همواره از آزار و اذیت‌های متعدد شکایت‌ می‌کنند. بنابراین تشخیص دقیق سن کاربران تازه وارد علی‌الخصوص طیف نوجوان می‌تواند در ایجاد فضای امن‌تر و تجربه‌ای مثبت‌تر برای این دسته از کاربران مفید باشد. این سیستم همچنین می‌تواند از نمایش تبلیغات نامناسب برای سنین نوجوان نیز جلوگیری کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه