ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن

به گزارش «فناوران»، محمدعلی نجفی شهردار تهران طی جلسه مشترکی با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد برای حل مشکلات شرکت‌های رایانه‌ای در زمینه‌ی رفع محدودیت استقرار این شرکت‌ها در اماکن مسکونی اقدام خواهد کرد.
محمدعلی یوسفی‌زاده، نایب رییس هیات مدیره‌ی این سازمان درباره‌ی قول مساعد شهردار تهران برای رفع محدودیت شرکت‌های رایانه‌ای در رابطه با فعالیت در اماکن مسکونی گفت: در جلسه‌ی مشترک با شهردار تهران که با حضور و پیگیری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ایشان قول مساعد دادند که برای رفع محدودیت استقرار شرکت‌های رایانه‌ای در اماکن مسکونی دستورات لازم را صادر کنند.
یوسفی‌زاده به تاریخچه‌ی استقرار شرکت‌های رایانه‌ای در اماکن مسکونی پرداخت و گفت: در تعاملات سال‌های گذشته تا پیش از سال 1392، توافقاتی میان سازمان برنامه و بودجه‌ی وقت، دبیرخانه‌ی وقت شورای عالی انفورماتیک و شهردار وقت تهران به منظور ایجاد تسهیلات برای شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات صورت گرفته بود که براساس آن شرکت‌های رایانه‌ای می‌توانستند با ضوابط معین شده، از اماکن مسکونی با تغییر کاربری به اداری، به عنوان محل کار استفاده کنند.
نایب رئیس هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزود: تا پیش از تصویب طرح تفصیلی و با مساعدت شهردار وقت تهران، طبق بخشنامه‌ای مراتب این توافق از طرف معاونت شهرسازی و معماری وقت به شهردار‌ی‌های مناطق بیست گانه‌ی تهران ابلاغ شده بود اما پس از تصویب طرح تفصیلی شهر تهران در شورای شهر، اجراي این بخشنامه جز در مناطق M11 و M12 شهر تهران متوقف شد. یوسفی‌زاده درباره‌ی مشکلات متعدد شرکت‌های رایانه‌ای در این باره گفت: پس از توقف بخشنامه‌ی مورد نظر، شرکت‎‌های رایانه‌‎ای برای استقرار در اماکن مسکونی با مشکلات بسیاری مواجه شدند. او همچنین درباره‌ی پیگیری‌های هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای تهران برای حل این مشکل گفت: پیروی این مشکلات و طی جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم، ایشان قول مساعد دادند تا برای رفع این محدودیت دستورات لازم را به شهرداری‌های تهران ابلاغ کنند تا به این ترتیب شرکت‌های رایانه‌ای دوباره بتوانند از تسهیلات و مجوز فعالیت در اماکن مسکونی استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه