ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور

وزیر ارتباطات گفت: اکنون شرایط برای مردم بسیار سخت است و با جهش سرسام‌آور نرخ ارز، شکاف طبقاتی بین مردم بیشتر شده که زمینه‌ی نارضایتی اجتماعی افزایش می‌یابد و راه حل دولت الکترونیک و شفاف شدن فرآیندها است.
به گزارش فارس، پس از اینکه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که «آماده‌ام؛ اگر سیمای ملی وقت کافی دهد، به تشریح فرآیندهای مافیاپرور و امضاهای طلایی فسادزا پرداخته و برای مردم توضیح دهم، چگونه دولت الکترونیکی راهکاری برای جلوگیری از فساد است و چرا دولت الکترونیکی آن گونه که باید پیش نمی‌رود.» و رضا رشید پور مجری برنامه حالا خورشید شبکه‌ی ۳ برای این حضور اعلام کرد، جهرمی در این برنامه حاضر شد و به سوالات مجری پاسخ داد.
جهرمی درباره‌ی دولت الکترونیک و امضاهای طلایی، گفت: اکنون شرایط برای مردم بسیار سخت است و نرخ ارز جهش سرسام‌آوری داشته است که برخی پیش‌بینی می‌کردند و برخی نمی‌کردند. شکاف طبقاتی بین مردم در این شرایط بیشتر شده است و وقتی شکاف طبقاتی افزایش می‌یابد زمینه‌ی نارضایتی اجتماعی افزایش می‌یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو زمینه‌‌ی اعتراض مردم موضوع فساد و تبعیض است. افرادی که همواره تلاش داشتند به نظام ضربه بزنند این شرایط را مهیاترین برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام می‌دانند. حاکمیت برای این مسئله بی‌راه حل نیست. راه‌ حل تنها برخورد نیست و همواره با آن‌ها برخورد شده است که گاهی دعوای سیاسی می‌شود این موضوعات رو می‌شوند.
وی گفت: دیروز رئیس جمهور این سوال را مطرح کردند که چرا ارز‌های حاصل از شرکت‌ها با تاخیر به سامانه نیما وارد می‌شود؟ اگر دقیق بود همه می‌دیدند و همین مسایل است که به دولت و نظام ضربه می‌‌زند.
جهرمی گفت: راه‌کار فعلی برای اینکه از این تهدید وارد فضای فرصت‌گونه شویم دولت الکترونیک و شفاف شدن فرآیندها است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه