تکنولوژی
الناز فرجی۹:۴۶ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

بیش از 7000 جزیره در فیلیپین دسترسی به برق ندارند ، بنابراین بعد از اینکه خورشید پایین میرود از لامپ های نفتی استفاده میکنند . با این که ارزان هستند اما برای محیط و سلامت انسان ضرر دارند . این مساله به علاوه ی هزینه روشن نگه داشتن آنها باعث شده که این گروه دنبال راه حل بهتری باشند . SALt ( نور جایگزین قابل تحمل ) به مدت 8 ساعت میسوزد و کارش را تنها با یک لیوان و دو قاشق چای خوری نمک انجام میدهد .
مهندس و داوطلب greenpeace ، آیسا میجنو بعد از گذراندن زمان  در بین قبایل فیلیپینو که متکی به چراغ های نفتی برای کارهای هر روزه بودند ، به ایده ی SALt رسید . او دنبال این بود که منابع چراغ خطرناک را با چیزی در مجمع الجزایر فیلیپین عوض کند : آب شور
لامپ های  LED  SALt متکی به باتری گالوانیک هستند که در آن الکترولیت حاوی آب شور است و دو الکترولیت در آن قرار دارند . این رویکردی است که ما در طراحی های باتری برای چراغ های LED از آن استفاده میکنیم و پایه ی ایده های مربوط به انرژی قابل تجدید است . درست مانند باتری های دیگر ، الکترود هایی که شارژ را حمل میکنند تا ابد باقی نمیمانند . این تیم میگوید که این چراغ میتواند برای هشت ساعت در روز در حدود 6 ماه استفاده شود و بعد باید عوض شود که این مستلزم توجه کمتری نسبت به پر کردن پارافین چراغ هاست . همچنین میگویند که محصول نهایی انرژی کافی برای شارژ کردن گوشی ها از طریق درگاه USB را خواهد داشت . این کمپانی تصمیم دارد تا حدود 600 تا از این لامپ ها را به قبایل filipino بفرستد ، اما همچنین میخواهد محصول را طبق برنامه پیش ببرد تا در اوایل 2016 لامپ در بازار باشد . هنوز قیمت این وسیله مشخص نشده است .

برچسب هاSALt lamp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نور پردازی هوشمند با استفاده از بلوتوث