تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

تقریبا یک میلیارد نفر در جهان از انرژی برق محروم هستند و برای روشنایی از چراغ های نفتی که هم سرطانزا بوده و هم به شدت خطرآفرین استفاده می کنند. به همین علت کمپین جدیدی توسط Indiegogo ایجاد شده تا روشنایی را برای این دسته از افراد به شیوه ای امن، تجدیدپذیر و بدون نیاز به هیچ گونه منابع خارجی فراهم کند.
لامپی جدید با نام GravityLight بدون نیاز به انرژی و تنها با استفاده از نیروی جاذبه می تواند روشنایی محیط را تامین کند. این لامپ شبیه به یک قرقره بزرگ است که از سقف آویزان می شود. شما باید توسط سیم های منجوق دوزی شده این لامپ یک وزنه 11 کیلویی(سنگ، شن یا هرچیزی) را بلند کنید. زمانی که این وزنه را به بالا آوردید رهایش می کنید و از این پس این وزنه به آهستگی به سمت پایین حرکت می کند و باعث چرخش یک چرخ دنده و زنجیر می شود که در نهایت یک لامپ LED را روشن می کند. زمانی که این وزنه به کف اتاق رسید باید این فرآیند را مجدداً تکرار کنید. با هر بار اجرای این فرآیند، لامپ 20 الی 30 دقیقه به شما روشنایی می دهد.


تیم سازنده این لامپ اعتقاد دارند علاوه بر خطراتی که چراغ های نفتی به دنبال دارند، بسیار هزینه بر نیز هستند. اما GravityLight تنها 15 دلار قیمت داشته و فقط یک بار آن را می خرید. کمپین برگزار شده تمرکز ویژه ای بر روی مردم کشورهای در حال توسعه محروم از برق دارد. همچنین کشور کنیا نیز یکی دیگر از اهداف این کمپین می باشد که امیدوار است با عرضه این لامپ باعث اشتغال زایی و کسب درآمد مردم این کشور شود.
کمپین Indiegogo تا یک ماه دیگر به پایان می رسد. در واقع این دومین نسل از پروژه GravityLight است. سال گذشته نیز کمپینی به منظور جذب سرمایه برای تولید نسخه اولیه این لامپ جالب ایجاد شد و نتیجه آن تولید و آزمایش این لامپ در بیش از 30 کشور جهان بود. در نسل جدید این لامپ ویژگی هایی نظیر روشنایی بیشتر، استفاده ساده تر، مدت روشنایی بیشتر و همچنین روشن ماندن در هنگام شارژ شدن ارائه شده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

VW به دنبال یک EV می باشد که می تواند 300 مایل با یک شارژ 15 دقیقه ای حرکت کند