ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

به گزارش فناوران، نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع زیرساخت و توسعه‌ی اشتغال درحوزه‌ی IT با تاکید بر تولید محتوا برگزار شد.
پس از این نشست محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت: «در جلسه‌ای با علی ربیعی درباره‌ی رفع موانع بیمه‌ای کسب‌وکارهای نوپا از طریق طرح کارآفرین به راهکار اجرایی رسیدیم. بر این اساس سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب دولت، تسهیلاتی را برای این کسب و کارها در نظر خواهد گرفت».
بر اساس این گزارش علی ربیعی در حاشیه‌ی دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وزارت ارتباطات درباره‌ی رفع موانع بیمه‌ای استارتاپ‌ها تفاهم کردیم و قرار شد تمام موارد بیمه‌ای چون نحوه‌ی رسیدگی، مشوق‌ها و معافیت‌های بیمه‌ای در این تفاهم‌نامه گنجانده شود و هماهنگی برای رفع موانع این نوع از کسب‌وکارهای نوپا صورت گیرد.
ربیعی درباره‌ی آخرین وضعیت رفع مشکلات و موانع پیش روی کسب‌وکارهای نوپا گفت: موانع درحال بر طرف شدن است اما چون کار جدیدی است و کارهای جدید معمولا با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند از این رو باید در روش اجرا هماهنگی‌هایی صورت گیرد.
وی با اشاره به رفع مشکلات بیمه‌ای کسب‌وکارهای نو افزود: در این تفاهمنامه مواردی چون نحوه‌ی رسیدگی، مشوق‌ها و معافیت‌های بیمه‌ای مشخص می‌شود تا بعد از امضا برای رفع موانع بیمه‌ای کسب‌وکارهای نوپا اقدام صورت گیرد.
ربیعی درباره‌ی رفع مشکلات مالیاتی نیز گفت: با توجه به توافق این دو وزارتخانه باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب‌وکارها گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه