ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش ایستنا، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌ی نگاه یک با بیان اینکه وظیفه‌ی وزارت ارتباطات در لایه‌ی زیرساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات تعیین شده، گفت: یکسری وظایف در حوزه‌ی زیرساخت به صورت قانون مشخص شده و ما نیز زیرساخت‌های فنی را انجام دادیم. اما لایه‌ی محتوایی با زیرساخت‌های فنی محقق نمی‌شود. همچنین در لایه‌ی خدمات هنوز استاندارد مصوبی نداریم و در لایحه‌ی محتوا نیز سند مدونی وجود ندارد یعنی شاخص و قابلیت ارزیابی نداریم. بنابراین این دو لایه باید در مرکز ملی فضای مجازی بررسی شود.
وی با بیان اینکه در اقتصاد دنیا حوزه‌هایی که اشتغال در آن شکل می‌گیرد صنعت، کشاورزی و خدمات است، افزود: با توسعه‌ی فناوری اطلاعات به منظور بهبود بهره‌وری، میزان اشتغال در حوزه‌ی صنعت و کشاورزی کاهش پیدا کرده است اما خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات رشد بیشتری دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آمار ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در یک‌ سال و نیم گذشته بیان کرد: طبق آمار برنامه‌هایی که در پلتفورم‌های ما تولید برنامه و ارائه‌ی خدمت می‌کنند ۳۰ هزار گروه هستند که برنامه‌ی خود را در کافه‌بازار قرار می‌دهند و این گروه‌ها ممکن است دو نفره یا شرکت‌های ۲۰۰ نفره باشند.
جهرمی با اشاره به طرح اشتغال پایدار و ایجاد تفاهمنامه با وزارت کار و استانداری‌ها افزود: وزارت ارتباطات به صورت مستقیم مسئول ایجاد شغل نیست. با وجود این ما می‌بینیم در حوزه‌ی فضای مجازی و از جمله پیام‌رسان‌ها برخی مشاغل شکل گرفته‌اند. ما نیز به عنوان دولت زیرساخت‌های توسعه‌ی فناوری اطلاعات را گسترش دادیم. موضوع ما لایه‌ی خدمات شبکه‌ی ملی اطلاعات است که ایجاد اشتغال می‌کند و این لایه‌ی خدمات برای ایجاد اشتغال نیاز به سکوی پرتاب دارد که همان گوشی است.
وی درباره‌ی لایه‌ی خدمات توضیح داد: برای مثال موتور جستجوی پیش‌فرض در روسیه یاندکس و در چین بایدو است که موتورهای جستجوی قدرتمندی هستند و شرط گذاشتن به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های وارداتی قرار گیرند. ما نیز اپلیکشن‌هایی نیز داریم که می‌توانیم آنها را در گوشی‌های وارداتی قرار دهیم. البته باید توجه کنیم که آیا این برنامه‌ها می‌توانند نیازهای مردم را برطرف کنند یا خیر.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه