پوشیدنی
مصطفی طبری۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

اگرچه واقعیت مجازی با استفاده از تجهیزات مختلف در تلاش است تا تعامل بهتری بین ما و خیالاتمان برقرار کند، اما هنوز گزینه مقرون بصرفه ای برای شبیه سازی کامل حرکات بدنمان در دنیای واقعیت مجازی در دسترس نداریم.
Salto یک لباس ویژه موشن کپچر است که با لطف سنسورهای مختل تعبیه شده در آن می تواند حرکات بدن شما را در یک محیط واقعیت مجازی شیبه سازی کند.
اما این لباس برخلاف لباس هایی که در فیلم های هالیوودی مورد استفاده قرار می گیرند تنها 700 دلار قیمت دارد که بدین ترتیب برای یک گیمر واقعیت مجازی یا فیلم سازان آماتور گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
نسخه پایه و ارزان قیمت این لباس که توسط طراحان دانمارکی تولید شده از 19 سنسور مختلف که برخی از آنها را در گوشی های هوشمند به وفور می بینیم تشکیل شده است. این سنسورها شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج می شوند. نسخه گران قیمت تر این لباس از یک هاب و کیت توسعه بهره برده و می توان آن را با 33 تا 132 سنسور سفارش داد.


زمانی که لباس به نرم افزار متصل باشد، حرکات فرد بصورت بی سیم یا از طریق یک کابل متصل به گوشی هوشمند یا کامپیوتر کاربرم نتقل خواهد شد.
برای نمایش نحوه کارایی این لباس در بازی های واقعیت مجازی، شرکت سازنده یک بازی مخصوص با عنوان Reptilicus VR را طراحی کرده که در آن شما نقش یک مارمولک بزرگ و غول آسا را دارید که قصد دارد شهر را به نابودی بکشاند. براساس ویدیوی منتشر شده از این بازی، واکنش دهی لباس بسیار خوب بوده و حرکات دست و پای کاربر بصورت همزمان در صحنه نمایش داده می شود.
اگرچه احتمال استفاده از این لباس در بازی های واقعیت مجازی بسیار بیشتر از سایر کاربردهای آن خواهد بود اما از Salto می توان برای تولید جلوه های ویژه ارزان قیمت و یا نمایش ارائه هایی جذاب با یک کاراکتر مجازی که حرکات شما را انجام می دهد نیز بهره گرفت.
کمپین جذب سرمایه Salto در کیک استارتر تاکنون موفق به جذب 113 هزار دلار سرمایه شده که از هدف 100 هزار دلاری اش هم فراتر رفته است. البته هنوز هم چند روزی تا پایان این کمپین وجود دارد. انتظار می رود شرکت سازنده این لباس را در آوریل 2016 به خریداران تحویل دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این هدفون های ایر فری ( بدون استفاده از گوش ) شبیه وسیله ی شکنجه ای از آینده اند