ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ خرداد

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد به عنوان یکی از سیاست‌های فراگیر در کشورهای توسعه‌یافته نام برد و گفت: باید کم‌کم به سمت ایجاد کارخانه‌های دُرشت مقیاس دانش‌بنیان حرکت کنیم.
حشمت‌الله عسگری در جلسه بررسی مشکلات پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به محصولات و تولیدات مبتنی بر دانش روزاظهار کرد: استقرار و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از مباحث روز دنیاست و در کشور و استان ما نیز در سالیان اخیر توجه ویژه‌ای به این بخش شده است.
وی بر لزوم برداشتن گام‌های بلندتری در این حوزه تاکید و تصریح کرد: باتوجه به توجه ویژه به حوزه‌های علمی و دانش‌بنیان، در استان سمنان نیزباید با بهره‌گیری مناسب از این فرصت، کم کم به سمت راه‌اندازی کارخانه‌های دُرشت مقیاس دانش‌بنیان و تولیدات انبوه گام برداریم.
معاون استاندار سمنان از پارک علم و فناوری استان سمنان به عنوان یک مجموعه پویا، فعال و شاداب نام برد و افزود: طرح‌ها و برنامه‌های خوب و امیدبخشی طی سالیان اخیر در مجموعه پارک علم و فناوری استان صورت گرفته است.
وی حمایت ویژه از محصولات تولیدی واحدهای مرتبط با پارک فناوری استان را ضروری خواند و گفت: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولاتی که بنای آنها بر پایه ایده و علم صاحبان اندیشه شرکت‌ها مرتبط با پارک‌های علم و فناوری است، حمایت جدی و ویژه کنیم.
دکتر عسگری حمایت همه‌جانبه از کسانی که به انحاء مختلف گره از مشکلات استان و کشور باز ‌می‌کنند را تکلیف شرعی و قانونی مسوولان ارزیابی و اضافه کرد: استانداری سمنان از فعالیت مجموعه‌های علمی و فناورانه حمایت می‌کند.
وی خواستار ارتباط گسترده‌تر پارک علم و فناوری استان با نخبگان و صاحبان ایده شد و گفت: گستره پوشش فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان باید سراسر استان را به صورت ویژه‌تر و محسوس در بر گرفته و شبکه ارتباطی این مرکز با صاحبان ایده و کسانی که می‌توانند با در اختیار گذاشتن فرصت‌های مطلوب، تولید محصول کنند، برقرار شود.
معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به پویایی موجود در مجموعه‌های علمی و فناورانه خاطرنشان کرد: گاهی واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند به دلیل نداشتن پویایی لازم از مسیر خود خارج و عمر اقتصادی آنها پایان می‌یابد، اما شرکت‌های دانش بنیان به واسطه پویایی، تولید علم و بهره‌گیری از روش‌های نوین تغییر روش داده و به صورت مستمر خود را به روز می‌کنند.
عسگری با بیان اینکه ماهیت شرکت‌های دانش بنیان، پویا بودن و فعالیت مستمر واحدهای تحقیق و توسعه در آنها است تاکید کرد: واحدهای تحقیق و توسعه باید به عنوان مغز متفکر شرکت‌های دانش‌بنیان، به صورت مستمر به تولید علم پرداخته و این معلومات را در اختیار شرکت های تولیدی زیر مجموعه خود در جهت تولید محصولات قرار دهند.
وی با اشاره به مشکل تخصیص اعتبارات به پارک علم و فناوری استان گفت: منابع و ظرفیت‌های متعددی در قانون بودجه وجود دارد که به دلیل پراکنده بودن به خوبی از آنها استفاده نمی‌شود.
معاون استاندار سمنان همچنین بر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی ستاد راهبردی در راستای حمایت بیشتر از پارک علم و فناوری استان تاکید و اظهار کرد: تلاش می کنیم که در آینده نزدیک این ستاد راه‌اندازی شود.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه