ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

عباس آسوشه در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت حمایت از ساماندهی پیام‌رسان‌های بومی در کشور گفت: ما بر مسئله ساماندهی پیام‌رسان‌های بومی و مسئولیت وزارت ارتباطات در این زمینه تاکید داریم.
وی با بیان اینکه روند حمایت از پیام‌رسان‌های بومی منتخب ادامه دارد، تاکید کرد: این مسئولیت بر عهده وزارت ارتباطات است چراکه پیام‌رسان‌های بومی جز خدمات شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شوند و وزارت ارتباطات باید به طور جدی‌تر به مسئله پیام‌رسان‌های بومی ورود کند.
معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطر نشان کرد: البته تاکنون وزارت ارتباطات در جهت حمایت از این شبکه‌های موبایلی کمک کرده و اقدامات خوبی داشته است و در این زمینه به این پیام‌رسان‌ها وام داده و امکانات خوبی در اختیارشان قرار داده است. ما این موضوعات را نفی نمی‌کنیم.
وی اضافه کرد: اما این حمایت‌ها باید جدی‌تر دنبال شود و آن‌چنان که دنیا در حال کمک به شبکه تلگرام است ما نیز باید به پیام‌رسان‌های بومی کمک کنیم.
آسوشه با اشاره به انتخاب پیام‌رسان‌های بومی برای حمایت و مرحله دوم طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها نیز گفت: این وظیفه تعیین و به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است در این راستا طبق توافق این وزارتخانه با پیام‌رسان‌های منتخب، لیست حمایت‌ها نیز مشخص شده است اما متأسفانه وزارت ارتباطات با کمبود بودجه مواجه شد و نتوانست امکانات لازم را در زمانبندی مورد توافق آماده کرده و در اختیار پیام‌رسان‌های بومی منتخب قرار دهد.
وی گفت: البته وزارت ارتباطات در تدارک است که این مسئولیت را انجام دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه