ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ فروردين

وزیر ارتباطات بر لزوم مدیریت مصرف آب و انرژی با استفاده از ICT تاکید کرد و گفت: استفاده از اینترنت و ICT در شرایطی‌که نیازمند سازگاری با شرایط کم آبی هستیم راهکار بسیار مناسبی برای مدیریت آب است.
محمدجواد آذری جهرمی در جلسه‌ی مشترک با رضا اردکانیان وزیر نیرو، با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ی ششم باید پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه را به ۸۰ درصد خانوارها برسانیم، گفت: بدین منظور توسعه‌ی فیبرنوری باید به سرعت انجام شود و همکاری حوزه‌ی ارتباطات با شرکت‌های توزیع برق می‌تواند این سرعت را بیشتری کند.
وی استفاده از شبکه‌های موجود توزیع برق برای توسعه‌ی دسترسی مردم به ارتباطات پر سرعت را بسیار موثر دانست و افزود: استفاده از شبکه‌های موجود توزیع برق هم به ما کمک می‌کند و هم به وزارت نیرو، چراکه اجرای طرح هوشمندسازی کنتورخوانی در کاهش هزینه‌ها و سهولت بررسی میزان مصرف مشترکان بسیار موثر است و از طرفی استفاده از شبکه‌ی برق، توسعه‌ی فیبرنوری را آسان‌تر می‌کند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه برای هوشمندسازی شبکه‌ی برق قاعدتا باید از مشترکان بزرگ یا پر مصرف شروع کرد، اظهار کرد: تجربه‌ی جهانی نشان داده که بیشترین مصرف برق را ۵ درصد مشترکان دارند بنابراین هوشمندسازی همین پنج درصد می‌تواند کمک بزرگی به صرفه‌جویی انرژی کند.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف آب در نتیجه‌ی اجرای طرح پایلوت هوشمندسازی مزارع در مغان، تصریح کرد: استفاده از اینترنت و ICT در شرایطی که نیازمند سازگاری با شرایط کم آبی هستیم راهکار بسیار مناسبی برای مدیریت آب است.
اردکانیان وزیر نیرو نیز با اشاره به لزوم همکاری دو وزارتخانه در سه حوزه‌ی استفاده از شبکه‌های یکدیگر، مدیریت هوشمند انرژی و مدیریت هوشمند آب، از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ی مشترک استقبال کرد.
بنا به این گزارش، در پی موافقت وزیر نیرو با تشکیل این کمیته، آذری جهرمی، خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تهیه‌ی سند تحول دیجیتال در حوزه‌ی ‌نیرو معرفی کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه