ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در حساب کاربری اینستاگرم خود نوشت: امروز در کنار مسئولان و دانشجویان دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه بودم و ساعاتی را به پرسش و پاسخ با دانشجویان اختصاص دادم.
وی گفت: پیشرفت حوزه فضایی کشور مدیون دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که از دهه ۶۰ با ورود دانشگاه‌ها به حوزه هوافضا و تربیت نیروی متخصص گام های علمی در این زمینه برداشته شد.
براری ادامه داد: توسعه فناوری و زیرساخت، توسعه کاربرد و خدمات و توسعه روابط و تعاملات بین‌المللی، ۳ محور اصلی توسعه هستند که برنامه‌های توسعه فضایی حول این سه محور و به طور متوازن برنامه‌ریزی شده‌اند.
رئیس سازمان فضایی افزود: امروزه برای توسعه روابط و همکاری‌های بین‌المللی نیاز به یک دیپلماسی هوشمند در این عرصه داریم تا با شناسایی نقاط اشتراک و قوت و توانمندی‌های کشورهای هدف بتوانیم مذاکرات را به سمت ایجاد تعامل و همکاری موثر و همه جانبه پیش ببریم.
وی گفت: همینطور که در حوزه توسعه فناوری با ورود دانشگاه‌ها، دستاوردهای ارزشمندی کسب شد، ورود دانشکده‌های تخصصی به موضوع روابط و دیپلماسی فضایی هم می‌تواند منتج به افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها و حضور موثر و فعال در مجامع بین‌المللی و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها به نفع روند توسعه برنامه‌های فضایی شود که این مساله یک اولویت مهم در سازمان فضایی ایران به شمار می‌رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه