تکنولوژی
الناز فرجی۰:۱۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

  گفته میشود که Nikon fisheye nikkor f5,66,2 mm SAP  یکی از کمیاب ترین لنز های دوربین دنیاست .این  تکه شیشه ای پیازی که در واقع قادر به دیدن پشت خودش است ، هیچ وقت در دسترس عموم قرار نگرفت و گفته میشود که تنها سه نمونه از آن تولید شده است . این ماه یکی از آن ها به مزایده گذاشته میشود ، که در آنجا  تا قیمت 50000 دلار فروخته میشود . nikon fisheye nikkor f,5,66,2 mm sap  که در سال 1960 طراحی شده ، یکی از لنز هایی است که راه را برای امثال 6mm f2.8 nikkor بزرگ هموار کرد . لنز sap 230 با 230 درجه زاویه ی دید که کمی گسترده تر از دید انسان است ، عکس هایی تولید میکند که کمی از پشت سر را میگیرند . این لنز 7 عنصر در 10 گروه دارد ، از لنز جلویی aspherical استفاده میکند تا دقیقا با روش تصویر هماهنگ باشند و محدوده ی گشایش f5.4  تا  f22 دارد .


چشم ماهی اینچنینی برای کارهای علمی و صنعتی چون هواشناسی ، نجوم و عکاسی در فضاهای خیلی محدود استفاده میشود . با این حال ، آنها تعداد کمی از آن را فروختند و دیگر چشم های ماهی افراطی تنها برای سفارش ساخته میشدند . همچنین میتوان گفت که آنها بیشتر برای نمایش دادن به مشتریان ساخته شده اند ( و سازندگان دوربین رقیب ) ولی میتوانستند به عنوان محصولات تجاری مناسب ساخته شوند .
این لنز nikon fisheye nikkor f5,6, 6,2 mm SAP که قرار است به فروش برسد - یکی از سه تای تولید شده - شماره ی لنزش 1014 است . این  لنز تقریبا در شرایط جدیدی تعریف شده و با جلد چرمی و پوشش همراه است . وقتی لنز شماره ی 1015 در یک نمایشگاه دوربین در توکیو چند سال پیش فروخته شد به 40000 دلار رسیده بود . بنابراین شما باید 50000 دلار کنار بگذارید ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این لنز همچنین با یک کپی از توضیحات تکنیکی اش توسط طراح ماساکی ایشیکی می آید .
این لنز برای فروش در بیست و هشتمین  مزایده ی دوربین westlitch در وین ، اتریش و در تاریخ 21 نوامبر آماده شده است و انتظار میرود که به 38000 تا 50000 دلار برسد .

برچسب هاNikon lensauction
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google مشکل روشنایی بیش از حد لنز دوربین Pixel را تأیید کرد