پوشیدنی
دنیا شکوهی۱۱:۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

یکی از مسائل بغرنج در مورد ساعت های هوشمند همواره سایز صفحه نمایش بوده است. صفحه نمایش بزرگ روی مچ بد منظره به نظر میرسد در حالیکه صفحه نمایش کوچک ناخوانا خواهد بود.
امروز لنوو در کنفرانس دنیای تکنولوژی در پکن، مدل مفهومی ساعت هوشمندی را معرفی کرد که دارای دو صفحه نمایش است. در نگاه اول ساعت لنوو مشابه LG Watch Urbane و Moto 360 با صفحه نمایشی گرد به نظر میرسد. اما درست در زیر آن صفحه نمایش دومی وجود دارد که به عنوان تصویر تعاملی مجازی عمل مکند. 
مدیر تکنولوژی لنوو، پیتر هورتنسیوس بیان داشت که مشکل ساعت های هوشمند این است که صفحه نمایش آن برای ارائه تصویر به اندازه کافی بزرگ طراحی نشده است. نه تصویر همه جانبه (3 بعدی) به اندازه کافی بزرگ است و نه خصوصی.


برای رفع این مشکل کاربران میتوانند برای تصاویر خصوصی تر و تجربه سه بعدی از اسکرین دوم مانند یک پریسکوپ استفاده کنند.
لنوو توضیح میدهد که اسکرین دوم محدودیتهای فیزیکی صفحه نمایش اصلی را با استفاده از بازتاب نوری برای ایجاد تصویر مجازی 20 برابر بزرگتر از صفحه ساعت از بین میبرد.
لنوو با استفاده از صفحه نمایش دوم با نشان دادن قابلیتهایی مانند ارائه نقشه بزرگتر، اسلاید شو عکس و حتی پخش ویدیو خودنمایی کرد.


تجربه صفحه نمایش دوم برای تلفن های هوشمند
علاوه بر گجتهای پوشیدنی، لنوو از طرح خود برای ساخت تلفن های هوشمند مشابه کامپیوترهای شخصی با طرح مفهومی Cast هوشمند خود خبرداد. به جای اینکه تجارب کاربران در استفاده از تلفن های هوشمند خود را محدود به صفحه نمایش کند Cast هوشمند میتواند صفحه نمایش مجازی لمسی بزرگی را بر روی میز یا هر سطح دیگری اجرا کند.
این قابلیت را ممنون یک پروژکتور لیزری داخلی، ردیاب حرکت اینفررد و یک الگوریتم با عملکرد بالا میباشد.
لنوو  اولین ترکیب فناوری خود که دنیای جدیدی از تعاملات، مانند توانایی تایپ بر صفحه کلید مجازی را بوجود می آورد، نوید میدهد. همچنین طرح هایی برای کارکرد مدل مفهومی Cast با نرم افزارهای کاربردی مانند ماشین حساب، نقاشی، نوت برداری، و حتی پاورپوینت مایکروسافت دارد.


علاوه بر این، Cast هوشمند قادر خواهد بود تنها به عنوان پروژکتور عمل کند تا دیوار را تبدیل پرده سینمای مجازی و صفحه ارائه کند یا تصویر آن برروی هوا انداخته شود تا با حرکات دست فروت نینجا بازی کنید. در نسخه نمایشی واقعی، از Cast هوشمند به عنوان برگه موسیقی مجازی استفاده شد هنگامی که پیانیست بر روی صحنه مینواخت.
لنوو همچنین ادعا کرد که Cast هوشمند میتواند روش ویدیو چت کردن را با امکان اجرای ارائه ها و موضوعات دیگر هنگامی که به طور همزمان بر روی صفحه اصلی عکس دیگری مشاهده میکنیم تغییر دهد.


کفشهای متفکر
در آخر لنوو یک جفت کفش هوشمند را معرفی کرد که تمام امکانات نظارت بر فعالیت یک ردیاب فعالیت را در قالب یک گجت پاپوش ارائه میدهد. به عنوان مثال این کفش  اطلاعاتی از ضربان قلب صاحب خود و مصرف کالری ثبت میکند، و حتی نقشه و جهت ارائه میدهد.
جدای از سنسورهای داخلی، کفش های هوشمند دارای نوارهای LED بیرونی هستند تا با گرافیک آن خودنمایی کنند. و از جنبه عملی تر، هنگامی که دویدن به رانندگان علامت بفرستد.


کفش هوشمند ممکن است یک محصول به جهت یکبار تولید به نظر برسد اما شرکت تولید کامپیوتر لنوو توضیح میدهد که این محصول بخش اول پلت فرم جدید IOT میباشد. در آینده لنوو طرحی برای ساخت اکوسیستم IOT با بهره گیری از Lenovo Cloud دارد. 
به عنوان بخشی از ماموریت لنوو ، یک پلت فرم آزاد SDK (کیت ارتقا دهنده نرم افزار)، انکیباتور نوآوری، حرفه ای های از مناطق مختلف، دستگاههای هوشمند، زنجیره ذخایر و یک زیربنای قدرتمند cloud  ارائه میدهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Huawei Watch در برابر Moto 360