موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

امروز در جریان مراسم TechWorld که در شهر پکن چین برگزار شد، لنوو از نسل دوم تبلت ThinkPad 10 رونمایی کرد. این نخستین تبلت بازار خواهد بود که از ویندوز 10 برخوردار می باشد.
ThinkPad 10 در ماه آگوست و با قیمت 549 دلار عرضه خواهد شد. در بسیاری از بخش ها این مدل به نسل قبلی شباهت دارد. یک تبلت تجاری با قابلیت تبدیل شدن به یک لپ تاپ کوچک که بهبودهای قابل ذکری نیز پیدا کرده است. صفحه نمایش 10.1 اینچی این تبلت از وضوح 1920x1200 پیکسل برخوردار بوده که تراکم پیکسل 224ppi و نسبت تصویر 16:10 را ارائه می کند. طراحی این مدل نیز از زبان طراحی تبلت های خانواده ThinkPad لنوو بهره می برد.


پردازنده چهار هسته ای اینتل اتم Z8500 با سرعت 1.44 گیگاهرتز با قابلیت افزایش تا 2.24 گیگاهرتز، یا پردازنده چهار هسته ای اتم Z8700 با هسته های 1.6 گیگاهرتزی با قابلیت افزایش سرعت تا 2.6 گیگاهرتز در این تبلت قابل تهیه هستند. هر دو پردازنده 64 بیت و از نسل Cherry Trail می باشند که با فناوری 14 نانومتری تولید شده اند و از تراشه گرافیکی نسل هشتم اینتل بهره می برند.
از نظر حافظه رم، ThinkPad 10 در دو نسخه 2 گیگابایتی و 4 گیگابایتی عرضه می شود که حافظه های داخلی نیز 64 گیگابایت و 128 گیگابایتی خواهد بود.
از سایر مشخصات می توان به بلندگوهای استریو، دوربین 5 مگاپیکسلی اصلی به همراه فلاش LED و یک دوربین جلویی 1.3 مگاپیکسلی، پشتیبانی از LTE، پشتیبانی از microSD و باطری 32Wh با قابلیت شارژدهی تا 10 ساعت اشاره کرد.
لنوو برای تبدیل این تبلت به یک نت بوک لوازم جانبی مخصوصی تدارک دیده که شامل یک صفحه کلید باریک، قلم با قابلیت تشخیص دست خط، داک و چند کیس می شود.
تمام این مشخصات و ویژگی ها آشنا به نظر می آیند چرا که قبلا آنها را در Surface 3 مایکروسافت دیده بودیم. البته این تبلت با ویندوز 8.1 عرضه شد که طبیعتاً از ویندوز 10 نیز برخوردار خواهد شد. تنها تفاوت این دو تبلت در صفحه نمایش بزرگتر سرفیس 3 و همچنین 0.8 اینچ ضخیم تر بودن صفحه نمایش آن می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دیوایس جدید لنوو به همراه پروژکتور