سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ بهمن

KDE یکی از محیط‌های گرافیکی رومیزی محبوب دنیای GNU/Linux است که اخیرا تیم توسعه‌ی آن با همکاری Slimbook، شرکت سازنده‌ی رایانه‌های شخصی اسپانیایی، در تلاش برای تولید لپ‌تاپی ویژه‌ با نام KDE Neon برآمده است.
بزرگ‌ترین دلیل پشت این طرح، ارائه‌ی لپ‌تاپی است که مشکلات سازگاری سخت‌افزاری با گنو/لینوکس را به حداقل برساند. در حالی که Apple با در اختیار داشتن خط تولید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولات خود و Microsoft با اعطای مجوزها برای تولید محصولاتش به شرکت‌های دیگر با شرط سازگاری کامل با سیستم‌عاملش مواجه هستند، اما GNU/Linux که به صورت آزاد منتشر می‌گردد، به نظر مشکلات بیشتری در زمینه‌ی سازگاری خواهد داشت.
روش معمول خرید لپ‌تاپ برای یک گنو/لینوکسی به این صورت است که بایستی انجمن‌های اینترنتی متعدد را به امید آنکه فردی دیگر گنو/لینوکس را بر روی آن مدل لپ‌تاپ مورد آزمایش قرار داده است، بپیماید.
اما KDE Slimbook می‌خواهد این رویه را تغییر دهد. این لپ‌تاپ دارای صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی 1080p می‌باشد که قلب تپنده‌ی آن را پردازنده‌های Core i5 و Core i7 تشکیل خواهد داد. این لپ‌تاپ در مدل گران‌قیمت خود با رم ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی SSD پانصد گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ ۷۷۹.۷۷ دلار در نظر گرفته شده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک قصد دارد ایمیل های رمزگذاری شده ارسال کند