سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت

خوشبختانه Microsoft درسش از Windows RT را فرا گرفته است. Windows RT نسخه‌ی تکمیل نشده‌ی Windows 8 برای سخت‌افزارهای مبتنی بر ARM است. بازتولید محیط دسکتاپ اما کوچکتر برای Surface و Lumia 2520 شکستی کامل برای Microsoft بود. اما بدون هراسی Microsoft در حال کار با Qualcomm برای اجرای Windows 10 بر روی پردازنده‌های Snapdragon است.
برخلاف Windows RT، اجزای سخت‌افزاری مبتنی بر ARM این سیستم‌عامل  باید بتواند برنامه‌های متناسب دسکتاپی را پشتیبانی کند. این بدان علت است که Microsoft در حال ساخت شبیه‌سازی است که به طور مستقیم داخل سیستم‌عامل قرار گرفته تا بتواند Adobe Photoshop ،Microsoft Word و دیگر اجزاء دسکتاپ را اداره کند. این وعده‌ای بزرگ است اما در صورت موفقیت می‌تواند به طور کامل بازار Windows را دگرگون سازد. از طرفی سخت افزار مبتنی بر ARM باید باتری با طول عمر بیشتر ارائه دهد، گزینه های بهتری برای افرادی که نیاز به ابزارهای استقامتی دارند. 
همچنین این امکان وجود دارد که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ARM نسبت به نمونه‌های Intel ارزان‌تر باشد. این اتفاق تضمین نشده اما چنانچه به وقوع بپیوندد Microsoft در موقعیت بهتری نسبت به Chromebook و iPad قرار می‌گیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه