گوناگون
مصطفی طبری۲۳:۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۷ تير

در حالی که مقامات سازمان حمل و نقل هوایی تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا از نزدیک شدن کوادکوپترها به فرودگاه ها جلوگیری کنند، هنوز یک معضل قدیمی به اسم لیزر پوینتر به ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای تجاری ادامه می دهد.
اگرچه درک این موضوع کمی سخت است اما ظاهراً افرادی هستند که فکر می کنند انداختن نور درخشان لیزر به درون کابین یک هواپیما در هنگام فرود خیلی لذت بخش است! احتمالاً این افراد متوجه نیستند که همین کار کوچک می تواند باعث رقم خوردن یک سناریوی وحشتناک و از دست رفتن کنترل یک هواپیما شود.
سازمان حمل و نقل هوایی فدرال اعلام کرد که تنها در شب چهارشنبه 11 پرواز تجاری که با ارتفاع پایین در اطراف فرودگاه های Newark نیوجرسی و LaGuardia نیویورک سیتی پرواز می کردند، مورد هدف این لیزرها قرار گرفتند. پس از انتشار این خبر، موضوع لیزر پوینترها و مزاحمت هایی که ایجاد می کنند در راس خبرها قرار گرفت.


خوشبختانه برای این 11 هواپیما اتفاقی نیفتاد و کسی مصدوم نشد. اگرچه هنوز پلیس شخصی را دستگیر نکرده اما 5 سال حبس در انتظار کسانی هست که این عمل را انجام داده اند. به گفته FAA تعداد مزاحمت های این چنینی در حال افزایش است و تاکنون 3894 مورد در آمریکا گزارش شده که نسبت به 283 مورد سال 2005 تاحد زیادی رشد داشته است.
به گفته سازمان امنیت حمل و نقل، نور یک لیزر پوینتر حتی از فاصله 1.5 کیلومتری به حدی کابین خلبان را روشن می کند که قابل مقایسه با فلاش دوربین در یک خودروی کاملاً تاریک در شب است.
اگر پرت شدن حواس خلبان را کنار بگذاریم، تابیدن مستقیم این نور در چشم خلبان می تواند باعث مشکلات جدی برای چشم فرد شود. سال گذشته FAA بیش از 35 پرونده را ثبت کرد که در آن خلبانان نیاز به انجام اقدامات چشم پزشکی داشته اند. اما خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر کوری خلبان منتشر نشده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ورتکس رباتی اسباب بازی ای است که به بچه ها می آموزد چگونه کد و رمز بسازند