نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ دي

به نوشته‌ی همکاران سیستم، پس از ۱۵ سال استفاده از پردازنده‌های اینتل برای رایانه‌های قدرتمند لینوکسی، «لینوس توروالدس» هم اکنون تصمیم دارد برای توسعه لینوکس که از آن به عنوان مهم‌ترین سیستم عامل جهان یاد می‌کند به پردازنده Threadripper 3970x شرکت AMD مبتنی بر فناوری frankenbox روی بیاورد. از زمانی که آقای توروالدز این تصمیم را گرفته چند ماهی می‌گذرد و هم اکنون پس از گذشت ماه‌ها او با خوشحالی زیاد روی صفحه اجتماعی خود در این خصوص نوشته است: «این روزها با پردازنده AMD بسیار خوشحالم».
این مسئله به آن دلیل است که آقای توروالدس در فروم ویژه گفت‌وگوی Real World توضیح داد که شما با پردازنده‌های AMD می‌توانید خواسته‌های بیشتری از این سیستم عامل داشته باشید. اما با این وجود پردازنده‌های گران قیمت و پیشرفته Xeon اینتل نمی‌توانستند این امکانات را ارایه دهند؟
توروالدس در این خصوص به طور کاملا صریح توضیح داد: «من پیش از این پردازنده‌های Xeon اینتل را بررسی کرد، و هرگز نتوانستم به طور واقع نحوه محاسبه اینتل را آن طور که می‌خواهم عملی کنم. بررسی محاسباتی اینتل بر این اساس بود که شما پردازنده‌ دو برابر قدرتمند را پنج برابر گران‌تر باید می‌خریدید. بنابراین برای ایستگاه‌های کاری شخصی خودم، من پردازنده‌های اینتل را کنار گذاشتم».
از سوی دیگر او برای محصولات شرکت رقیب توضیح داد: «قیمت پردازنده‌های AMD Threadripper بسیار نزدیک‌تر به این تئوری است که پردازنده‌‌ای با دو برابر قدرت را دو برابر گرا‌ن‌تر بخرید. درست است که شما در پایان هزینه بیشتری را برای لوازم جانبی سیستم خود پرداخت می‌کنید، ولی در مجموع هزینه‌ها و امکاناتی که در اختیار می‌گیرید در یک راستا قرار دارند».

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه