گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

اغلب ما وقتی نام مادربزرگ را می‌شنویم بدون درنگ پیرزنی را در خاطرمان مجسم می‌کنیم که در ورودی در نشسته و کاموا می‌بافد یا در حال نصیحت جوانان خانه و نوه‌ها، برای چگونه بهتر زندگی کردن است.
اما باید گفت که همه‌ی مادربزرگ‌ها این‌گونه نیستند و برخی از آن‌ها تا لحظه‌ی بدرود حیات، افرادی مفید برای جامعه و اطرافیانشان ازنظر علمی، هنری، اجتماعی و فرهنگی هستند و کهولت سن عاملی برای خانه‌نشین شدن آن‌ها نخواهد بود. با این‌ حال، Concha García Zaera، مادربزرگی از یک نوع کاملاً متفاوت است: او هم‌ اکنون ۱۶۲ هزار دنبال‌کننده در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم دارد؛ یعنی جایی که شاهکارهایش در نقاشی را با دوستان مجازی خود به اشتراک می‌گذارد.
داستان از آنجا شروع شد که حدود ۱۲ سال پیش، Zaera به دلیل بیماری شوهرش و مراقبت از وی، نمی‌توانست برای مدت طولانی خانه را ترک کند. او شروع به یادگرفتن نرم‌افزار ویرایشگر گرافیکی ساده در مایکروسافت کرد. پس‌ از آن فرزندان با دیدن علاقه‌ی وی به این برنامه، یک رایانه‌ی شخصی به او هدیه دادند.
این هنرمند می‌گوید که او از کارت‌پستالی الهام گرفته است که شوهرش چندین سال قبل، برای اولین بار برایش فرستاده است. هر یک از نقاشی‌های زائرا حدود دو هفته زمان می‌برد تا وی بتواند تمام جزئیات تصویر را در کارت‌پستال نقاشی کند. جالب است بدانید پس از مصاحبه با او در ماه مارس حدود ۱۶۰ هزار دنبال‌کننده از صفحه‌ی وی دیدن کردند. البته آثار مادربزرگ از نظر متخصصان نقاشی بسیار ارزشمند است اما با این‌ وجود وی می‌گوید: من چیزهای بسیار ساده‌ای را نقاشی می‌کنم. شما نیز می‌توانید با جستجوی نام Concha García Zaera از صفحه‌ی او در اینستاگرم دیدن نمایید و حتی یکی از دنبال‌کنندگان او باشید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه