تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۱ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

محققان ممکن است به یک ماده ی مخفی رسیده باشند که به کوسه ها ، ماهی های چهارگوش این امکان را میدهد تا میدان های الکتریکی ضعیف تولید شده توسط شکارشان را پیدا کنند . که در واقع به ماده ی ژلاتینی مرموزی تبدیل شده و میتواند کاربرد هایی در تکنولوژی آینده داشته باشند . قرن هاست که میدانیم اعضای کوچک در پوست حیوانات به نام امپلا ی لورنزینی کلید خیلی از توانایی ها است اما اینکه دقیقا چطور، معلوم نیست . این اجزا به شکل منافذ در پوست قابل دیدن هستند و از طریق کانال های طولانی پر از ماده ی ژلاتینی متصل به سلول های الکتروسنسوری می باشند . تحقیقات جدید نشان میدهد که این ماده ی ژلاتینی ممکن است کلید رسیدن به کل سیستم باشد .
تیمی از محققان از UC santa Cruz ، دانشگاه واشنگتن و موسسه ی تحقیقی benaroya در ویرجینیا میسون به اجزای این ماده نگاه کرد و فهمید که بالا ترین حد رسانایی پروتون را در یک ماده ی بیولوژیکی دارد . بر اساس گفته های پروفسور UC santa cruz ، مارکو رولاندی که دومین مولف مسئول پرداخت به جزئیات موضوع در science advance نیز است ، رسانایی این ماده حتی به پلیمر های هدایتگر پروتون هم میرسد .  رولاندی گفت " دیدن رسانایی بالای پروتون  در این ماده خیلی هیجان انگیز بود . امیدواریم که یافته هایمان در مطالعات آینده در مورد کارکرد الکتروسنسی آمپلای لورنزینی و کل عضو که خودش استثنا است تاثیر داشته باشند . "
هدایتگر های پروتون میتوانند در تکنولوژِی هایی مانند سلول های سوختی استفاده شود و رولاندی پتانسیل استفاده از این ماده ی کوسه را در توسعه ی جنس های جدید یا حتی ساخت تکنولوژی سنسور جدید، بالا میبیند . "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد