گوناگون
الناز فرجی۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۷ تير

یک ماشین Engima ، که توسط آلمان برای فرستادن مکاتبه های رمز گذاری شده در طول جنگ جهانی دوم استفاده میشد، در یک مزایده در لندن فروخته شده است. این ماشین که در سال 1943 ساخته شد، یکی از معدود ماشین های Engimaی باقی مانده و سالم در میان کشمکش هاست. چون ارتش آلمان دستور داده بود که همه ی آنها را بعد از عقب نشینی نابود کنند.
در طول سالهایی که از آن استفاده میشد، ارتش آلمان ماشین رمزی کردن انیگما را تعدیل و دگرگون کرد ، و مدل های مختلف زیادی ساخت. نمونه ی سال 1943 شامل 3 گردونه میشود، و کاملا با جعبه ی حمل و سرپوش بلوطی مفصلی اش فروخته شد.


آخرین قیمت فروش این ماشین 149000پوند (232015 دلار) بود، به وضوح از قیمتی که در نمودار انتظار میرفت خیلی بیشتر بود  ( 50000 تا 70000 پوند و 78000 تا 109000 دلار ) .این ماشین توسط یک خریدار بدون نام خریداری شد . با توجه به برجستگی تاریخی این ماشین ( که در سال 1918 اختراع شد ) ، قیمت بالای این نمونه در مزایده خیلی هم عجیب نبود.
برای استفاده از Engima، اپراتور باید پیامی را مینوشت، سپس با 4 یا 5 گردونه ی شکاف دار ، آن را در هم می آمیختند. هر کدام با 26 حالت ممکن . هر کسی که این پیام را دریافت میکرد باید وضع و قرارگاه دقیق گردونه ها را میدانست. و همینطور تنظیمات و قرار گاه تخته ی سیم بندی را تا بتوانند پیام را رمز گشایی کنند. بیش از 159 میلیون میلیون میلیون پیکر بندی ممکن وجود داشت. ( این یک خطای تایپی نیست) و این تنظیمات روزانه تغییر میکردند.
در طول جنگ جهانی دوم ، ارتش آلمان معتقد بود که رمز گذاری توسط Engima قابل بازگشایی و لو رفتن نیست اما به لطف ترکیبی از هوش لهستانی و کار رمزگشایان پارک بلچلی، شامل ریاضی دانان گوردون ولچکم و آلن تیورینگ ، رمز بالاخره باز میشد. آنها از یک ماشین رمز گشایی بزرگ یک تنی به نام
تلاش های زمان جنگ زنان و مردان پارک بلچلی و به خصوص آلن تیورینگ اخیرا در فیلمی به نام imitation game نشان داده شده است. که با نشان دادن همین کار آنها برای نسل های جدید بسیار کمک کرد. مانند ماشین انیگمای کمیاب فروخته شده در sotheby، دست نوشته های آلن تیورینگ در این پروژه که شامل یک دفتر 56 صفحه ای میشود هم اخیرا توسط کتابهای عالی نسخ خطی  بونامزنیویورک به مزایده گذاشته شد . ( bonhams fine books & manuscript in new york).

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ارائه اولین DLC بازی روح تاریکی 3 Dark Souls III تا پاییز 2016