تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

یک وسیله ی نقلیه ی خودکار که توسط محققانی در آلمان طراحی شده است ، سفری 2400 کیلومتری را از مرز آمریکا / مکزیک در nogales تا مکزیکو سیتی بدون هیچ راهنمایی از با دست انسان شروع کرده است . در حالیکه این سفر طولانی بیشتر در بزرگراه ها گذشت، این ماشین خودکار ، باید برای امنیت از قبل در خیابان ها ی شهر میکزیکو سیتی امتحان میشد تا بتواند طولانی ترین سفر  وسیله ی نقلیه ی خودکار را در آمریکای لاتین کامل کند .
این ماشین خودکار پروژه ی مشترک تحقیقی دانشمندان دانشگاه ferie آلمان و دانشگاه نوادا، رنو است . این وسیله ، از سال 2011 استفاده اش در برلین مورد تایید قرار گرفته بود ، که از همین حالا در آزادراه ها و خیابان های شهراستفاده میشود . این وسیله همچنین در جاده های آمریکا و سوئیس امتحان شده است اما گردش در برخی مکان های مکزیکی میتواند چالش جدیدی برای محققان باشد .


این تیم یک سال را صرف آماده کردن این ماشین برای سفر حماسی اش کرد ، که شامل منطبق کردن پارامتر هایش برای چاله های زمین بود. ماه گذشته ، در همکاری با دانشگاه نوادا، رنو، برخی از اعضای تیم تحقیق داده هایی از 6000 کیلومتر آزادراه در بخش هایی از آمریکا و مکزیک فراهم کردند تا نقشه های هدایت کننده با جزئیات را برای این ماشین فراهم کنند .


این ماشین خودکار که دارای 7 اسکنر لیزری ، نه دوربین فیلمبرداری؛ رادار در جلو ، عقب  و کناره ها و همچنین جی پی اس است ، اطلاعاتی در مورد اطراف جمع آوری میکند ، موقعیت های وسیله های نقلیه و عابران پیاده و چراغ های راهنما را نظارت میکند . سپس یک کامپیوتر میزبان این داده ها را استفاده میکند تا این ماشین را در بر طبق قوانین ترافیک کنترل کند . مسیر گردش این ماشین خودکار او را از مرزهای آمریکا /مکزیک به 4 ایالت مکزیکی میبرد ، از میان مناطق گرمسیر؛ نیمه خشک صحرای sonoaran و محدوده های کوهستانی عبور میدهد .این راه ها متفاوت اند ،از  آزاد راه های جدید گرفته تا راه های قدیمی باریک بدون نشان ، گذر میکند و از میان مناطق ساخته شده و همچنین شهری نیز عبور میکند .


پروفسور رائول روجاس از دانشگاه نوادا که کاری مشترک با دانشگاه ferie دارد میگوید : " ما در نوگالس شروع کردیم . روزانه 250 تا 300 مایل میرفتیم، پس یک هفته طول کشید تا به مکزیکوسیتی رسیدیم . برخی بخش های بزرگراه ترسناک بودند اما هیچ مشکل امنیتی مهمی نداشتیم .  بزرگراه فدرال 15 در مکزیک از شهر های بزرگی مانند guadalajara میگذرد . یک مشکل مهم نبودن نشانه های لاین در بخش ها ی طولانی جاده است که بعد از خسارت های رعد و برق و طوفان های اقیانوس آرام در تابستان ترمیم شدند . "


به صورت ایده آل ، این ماشین خودکار با ظرافت شتاب میگرفت و ترمز میکرد و از فرمان دهی های غیر ضروری پرهیز میکرد . محققان نتایج اولین سفر آمریکای لاتین خود را "بسیار تحسین برانگیز" خواندند و این ماشین به این اهداف دست یافت  و به آرامی ماشین هایی را حتی با سرعت 130 کیلومتر در ساعت را رد کرد . حتی گزارش شده که ان ماشین عکس العمل های مناسبی برای خطرهای آزادراه دارد .
تیم دانشگاه ferie موفقیتش را با شروع یک اتومبیل خودکار دیگر در ماه بعد ادامه خواهد داد . این دانشمندان در حال کار بر روی تکنولوژی ای هستند که به آنها این امکان را میدهد تا تصمیم های دیگر کاربران جاده را تشخصی دهد و همچنین سیستم را ارزان تر و جمع و جور تر کنند . دنیل گورینگ ار دپارتمان ریاضی و کامپیوتر ferie میگوید : " حالا ما میخواهیم که یک سیستم رانندگی مینیاتوری طراحی کنیم که سنسور ها و کامپیوتر هایش مرئی نیستند و این قابل پرداخت تر خواهد بود . "
شما میتوانید ویدئوی این ماشین خودکار را در جاده ی مکزیکو ببینید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیستم نیمه اتوماتیک هدایت به خودرو های تسلا می آید