گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

مالزی قصد دارد به منظور کاهش وابستگی به هواوی ، با شرکت های مخابراتی جایگزین وارد مذاکره و همکاری شود.
آکسیاتا، که از بزرگترین شرکت های مخابراتی در مالزی از لحاظ تعداد مشترکان به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که به منظور کاهش وابستگی به شرکت چینی هوآوی، قصد دارد با سایر اپراتورها و تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی همچون اریکسون، نوکیا و زد تی ای نیز وارد مذاکره شود و با آنها در زمینه توسعه و راه اندازی زیرساخت های مربوط به نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G همکاری و مشارکت کند.
هواوی بزرگترین شرکت مخابراتی فعال در حوزه توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه در جهان به شمار می رود در دو سال گذشته تحت تاثیر فشارهای متعدد کاخ سفید و تبعات منفی ناشی از آن قرار گرفته و دولت برخی از کشورهای جهان در راستای نگرانی های امنیتی مربوط به تجهیزات مخابراتی توسعه داده شده توسط این شرکت قراردادهای خود را با هواوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.
جمال الدین ابراهیم، مدیر ارشد اجرایی شرکت آکسیاتا در مالزی در مصاحبه و گفتگوی باگزارشگر رویترز در این خصوص خاطرنشان کرده است: در نظر داریم از شرکت فنلاندی نوکیا و زد تی ای در چین در خصوص همکاری برای توسعه شبکه ۵G دعوت به عمل بیاوریم.
شرکت‌های مخابراتی آکسیاتا در مالزی حداقل در پنج سال گذشته یک میلیارد دلار در خصوص توسعه و راه اندازی زیرساخت های مربوط به شبکه ۵G هزینه و سرمایه گذاری کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه