گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

شرکت آمریکایی Intercontinental Exchange، اپراتور و مالک بورس اوراق بهاردار نیویورک اعلام کرد شرکت جدیدی با عنوان Bakkt می‌سازد که در کار نگهداری و مدیریت ارز رمزنگاری افراد است. این پلتفرم با فناوری رایانش ابری مایکروسافت کار می‌کند و قصد دارد تا تجارت و تبادل بیتکوین را با دلارهای آمریکا و دیگر ارزهای بدون پشتوانه آغاز کند، چراکه "بیتکوین امروزه روان‌ترین ارز دیجیتال است."
Bakkt نماد نشانی معنادار برای ارز رمزنگاری شده است. بازار بورس نیویورک و اپراتور آن موسسات مالی قابل اعتمادی هستند، در حالیکه ارزهای رمزنگاری بر اثر حقه‌ها و حتی گزارش‌های دستکاری قیمت‌ها آسیب دیده است.
در شرایطی که Bakkt بایستی در کل به دنبال مشروعیت بخشیدن به ارز رمزنگاری خود باشد، قیمت بیتکوین در حال حاضر حدود ۷۵۰۰ دلار است که بسیار پایین‌تر از قیمت اوج آن در چند ماه گذشته به مبلغ ۲۰ هزار دلار است. قیمت بیتکوین هنوز هم روند ملایم‌تری خواهد داشت، چراکه در گزارش جدیدی از UBS، بانک سرمایه‌گذاری سوئیس، قیمت بیتکوین نیاز دارد تا به حدود ۲۱۳ هزار دلار برسد تا جایگزین تامین پول ایالات متحده‌ی آمریکا شود. در این گزارش آمده "یافته‌های ما نشان می‌دهد که بیتکوین، به شکل فعلی‌اش، بسیار بی‌ثبات است و برای تبدیل شدن به ابزاری ارزشمند در پرداخت معاملات جهانی یا قرار گرفتن در گروه دارایی اصلی محدودیت دارد."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه