تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

ایلان ماسک در راستای توسعه برنامه جاه طلبانه ارائه اینترنت ماهواره ای، امروز صبح ۶۰ ماهواره جدید شبکه استارلینک را توسط زیر مجموعه دیگر فضایی خود یعنی اسپیس ایکس به مدار زمین خواهد فرستاد.
شرکت فضایی اسپیس ایکس قصد دارد ۶۰ ماهواره ارتباطی دیگر از گروه ماهواره های استارلینک (Starlink)  خود را صبح روز دوشنبه (یکشنبه شب به وقت محلی) از فلوریدا به فضا پرتاب کند.
این ماهواره ها در راستای برنامه  این شرکت برای فروش سرویس اینترنت و پهنای باند ماهواره ای به فضا پرتاب شده و قرار است سرویس اینترنتی پر سرعتی را به کاربران  ارائه  دهد.
این عملیات پرتاب قرار است با راکت های ماهواره بر فالکون ۹ (Falcon 9)  ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه شب به وقت محلی انجام شود. البته نیروی فضایی ایالات متحده ۶۰ درصد احتمال وجود ابر یا تهدید صاعقه و رعد و برق را که می تواند باعث به تعویق افتادن عملیات شود ، پیش بینی کرده است.
الون ماسک در پروژه استارلینک خود حدود هزار ماهواره فعال در مدار زمین دارد و تاکنون توانسته است بخشی از برنامه جاه طلبانه شبکه اینترنتی ماهواره ای برنامه ریزی شده خود را روی زمین پیاده سازی کند ، در حالی که رقبای سرویس پهنای باند وابسته به ماهواره ها در مدار پائین زمین هنوز فروش و ارائه خدمات خود را آغاز نکرده اند.
این سرویس اینترنتی شامل خدمات  OneWeb مستقر در لندن است که ۱۱۰  ماهواره ها از مجموع ۶۴۸ ماهواره  خود را  در مرحله اول عملیات  پرتاب کرده است.
گفتنی است علاوه بر الون ماسک، جف بزوس ، بنیانگذار آمازون در حال طراحی و اجرای برنامه هایی برای شبکه ماهواره ای ارائه دهنده اینترنت دیگری به نام Kuiper است که هنوز راه اندازی نشده است.
علاوه بر موارد فوق، شرکت ماهواره ای قدیمی تله ست(Telesat)  ، مستقر در اتاوا  کانادا ، روز سه شنبه اعلام کرد که شبکه جدیدی به نام Lightspeed را با ۲۹۸ ماهواره تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی می کند که این مجموعه نیز ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای را در گوشه و کنار جهان ارائه می دهد.
تاکنون استارلینک سفارشات متعددی برای خدمات و سرویس اینترنتی خود را در مناطق مختلف جهان از جمله بخشهایی از ایالات متحده ، کانادا و انگلستان دریافت کرده است.
بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت اسپیس ایکس، هم اکنون خدمات اینترنت ماهواره ای استار لینک به صورت محدود در دسترس است. به گزارش سیناپرس، سفارشات بر اساس اولویت نخستین مراجعه و خدمات اولیه انجام می شوند و  پس از آماده شدن ماهواره های جدید استارلینک، مشتریان پیامی دریافت کرده و از زمان شروع سرویس ماهواره ای خود با خبر می شوند.
ایلان ماسک در توییتر خود گفته است که ممکن است استارلینک را به عنوان یک شرکت عمومی از بین ببرد ، اما تنها پس از آن که جریان نقدی قوی و ماندگاری طولانی مدت داشته باشد.
ماسک روز سه شنبه در توئیتر نوشت: اسپیس ایکس نیاز به عبور از یک بحران عمیق مالی منفی طی یک سال آینده دارد تا از نظر اقتصادی بتواند بقای استارلینک را تضمین کند. تاکنون تمامی تلاش های قبلی برای ارائه اینترنت ماهواره ای با شکست و ورشکستگی صاحبان ان مواجه شده و من امیدوارم که اولین کسی باشم که در این مسیر به موفقیت می رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه