ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند

به گزارش فارس، عضو حقیقی شورای عالی فضایی گفت: ساخت ماهواره پیام ۲ از جمله پروژه‌های ۲ ساله دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که تا سال ۱۴۰۰ آماده خواهد شد.
سیدمصطفی صفوی عضو حقیقی شورای عالی فضایی با بیان اینکه ساخت ماهواره پیام ۲ از پروژه‌های دو ساله دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، گفت: ساخت این ماهواره که توسط ۹۱ دانشمند دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کادر تخصصی ۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی و ۸۰ دانشجو مقاطع ارشد و دکترا انجام می‌شود در مدت زمان ۲ سال آماده خواهد شد.
وی افزود: فاز اول پروژه ساخت ماهواره پیام ۲ شامل اجرای طراحی مفهومی و ۴ حوزه توسعه تکنولوژی و فناوری است که این موارد انجام شده و اکنون با ابلاغ شروع به کار ساخت ماهواره از سوی سازمان فضایی ایران این پروژه تا سال ۱۴۰۰ آماده خواهد شد.
عضو حقیقی شورای عالی فضایی تصریح کرد: ماهواره پیام ۲ مهمترین مأموریتی که قرار است انجام دهد تصویربرداری با درجه قدرت تفکیک یک متر خواهد بود که این کار را در مدار بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری انجام می‌دهد. در واقع باید بگویم این ماهواره سنجشی با این قابلیت تصویربرداری در حال حاضر به عنوان یک چالش مهم تحقیقاتی محسوب می‌شود.
مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران نیز درباره ماهواره سنجشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: ماهواره پیام ۲ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب تیم‌های متخصص متشکل از دانشجویان نخبه ایرانی زیر نظر اعضای هیات علمی این دانشگاه ساخته خواهد شد به طوری که ۱۱ نفر از اساتید دانشگاهی با مشارکت ۸۰ دانشجو این پروژه علمی و تحقیقاتی را به اتمام خواهند رساند در واقع باید بگویم ماهواره پیام 2 محصول خالص دانشگاه های ایران است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه مهم و اساسی در حوزه فضا باید در تولید انواع ماهواره استمرار وجود داشته باشد تا بتوانیم خدمات فضایی مانند اینترنت را وارد زندگی مردم کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه