تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

سوئیسی ها آدم هایی نیستند که ریخت و پاش کنند و ظاهرا این مساله در مورد فضا هم صدق میکند. بعد از اینکه مرکز EPFL مهندسی فضای ملی، اولین ماهواره هایش را راه اندازی کرد (SwissCube های کوچک) ، ماموریت برنامه ریزی شده ی بعدی ، تمیز کردن فضا بود. محققان نمیخواستند این آشغال های فضایی تهدیدی برای دیگر ماهواره ها و فضانوردان با سرعت هایی حدود 15000moh باشند. ولی اساسا میخواهند یک سیستم کاربردی را برای پاک کردن فضا را از آشغال های نسبتا کوچک ، تست کنند. بعد از در نظر گرفتن سیستم های مختلف، EPFL تصمیم دارد از پک من استفاده کند که با استفاده از یک تله ی مخروطی آنها را به دام می اندازد.
این عملیات ممکن است گول زننده باشد، چون پیدا کردن یک ماهواره ی 4 در 4 اینچی بسیار دشوار است. محققان در حال طراحی  و توسعه ی یک دوربین محدوده ی دینامیکی و یک سیستم پردازش عکس اند تا رفلکس های روشن منعکس شده از swisscube ها را زمانی که در فضا میچرخند، تشخیص دهند. در ضمن، اگر تله اینگونه کار نکند، مکعب های (cube) ماهواره ی تمیز کننده را رها میکند و در موقعیت بدتری قرار میگیرد.
این تیم چند طرح را رد کرد، مانند بازوان مفصل دار با چنگال با یک طرح بازوچه. آنها بر سر یک تله ی مخروطی شکل توافق کردند که باز و بسته میشود و این سیستم مورد اعتماد تر و برای مانور مناسب تر از یک بازوچه با چنگال است. بعد از اینکه ماهواره ی پاک کننده ی فضای 1 همه ی مکعب ها را جمع کرد، همه چیز را در راه رسیدن به زمین میسوزاند. تیم حالا از فاز نمونه ی اولیه فراتر رفته و امید دارد تا اولین نمونه های مهندسی را توسعه دهد. با هدف راه اندازی ماهواره ی جمع کننده آشغال ها وبنجل های فضایی در سال 2018.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فضانود دانمارکی برای کنترل راور متوجه به سوی زمین ISS