سرگرمی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش زومیت، گفته می‌شود مایکروسافت آزمایش نسخه تحت وب xCloud را در iOS و iPadOS از طریق مرورگر سافاری و در رایانه‌های شخصی به وسیله‌ی کروم و اِج آغاز کرده است.
اعتقاد بر این است که بازی‌های مبتنی بر سرویس‌ ابری آینده‌ی صنعت گیم را شکل خواهند داد؛ اما اپل به سرویس‌های استریم بازی اجازه نمی‌دهد برنامه‌های خود را در اپ استور به‌صورت مستقیم منتشر کنند؛ چراکه آن‌ها باید هر بازی را به‌صورت تکی و پس از دریافت تأییدیه‌ی اپل منتشر کنند. تاکنون، تعدادی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ‌بازی ابری به ‌جای رفتن به آن مسیر، ترجیح داده‌اند سرویس‌های خود را برای آیفون و آیپد، بر اساس نرم‌افزار مبتنی بر وب توسعه دهند؛ این سرویس‌ها از طریق وب‌ اپ (PWA) در مرورگر سافاری در دسترس قرار می‌گیرند و کاربران می‌توانند در صفحه‌ی اصلی خود آن را ذخیره کنند.
چندی پیش، انویدیا برای اولین ‌بار نسخه‌ای از سرویس بازی ابری GeForce Now را مبتنی بر مرورگر سافاری عرضه کرد و سایر سرویس‌های استریم بازی نظیر گوگل استدیا، Playstation Now و سرویس جدید آمازون لونا، برنامه‌هایی برای دسترسی کاربران iOS از طریق مرورگر سافاری ارائه داده‌اند و گفته می‌شود مایکروسافت هم به‌زودی به جمع آن‌ها خواهد پیوست؛ زیرا گفته می‌شود ردموندی‌ها آزمایش ایکس‌کلاد تحت وب را در مرورگر سافاری آغاز کرده‌اند.
اولین ‌بار در ماه اکتبر ۲۰۲۰ گفته شد که مایکروسافت به دلیل دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ی اپ استور تصمیم گرفته است سرویس استریم بازی ابری خود را در iOS راه‌اندازی نکند. آوردن بازی‌های ابری به آیفون و آیپد از طریق مرورگر وب به مایکروسافت امکان می‌دهد به‌طور کلی دستورالعمل‌های اپ استور را پیروی کند و در عین ‌حال محدودیت‌های تأیید بازی در اپ استور را دور بزند.
به گزارش The Verge، سرویس xCloud مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای بارگیری نسخه‌ی کامل بازی به روش سُنتی، بازی‌ها را از طریق استریم و پردازش‌های ابری انجام بدهند. ورج تصاویر جدیدی را از نسخه‌ی تحت وب منتشر کرده است که از قرار معلوم تنها تجربه xCloud را از طریق مرورگر روی دسکتاپ نشان می‌دهد؛ اما احتمالاً تجربه ایکس‌کلاد در iOS و iPadOS نیز یکسان خواهد بود. کاربران می‌توانند یک بازی را انتخاب و آن را مستقیماً در مرورگر خود بازی کنند؛ البته وضوح دقیق اجرای بازی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. معمولاً سرویس‌هایی از این قبیل به‌طور خودکار وضوح تصویر را متناسب با کیفیت اینترنت کاربر تنظیم می‌کنند.
هنگام راه‌اندازی، ایکس‌کلاد فقط از مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم مانند اِج و کروم در رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کند؛ اما تام وارن، ویراستار ارشد ورج می‌گوید که انتظار دارد پس از آزمایش داخلی پشتیبانی از مرورگر سافاری نیز اضافه شود. تاکنون، زمان مشخصی برای انتشار عمومی سرویس مذکور وجود ندارد. بااین‌حال، گمان می‌رود که زمان زیادی برای انتظار باقی نمانده است و احتمالا به‌زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه