کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

تنها چهار ماه پس از اینکه اپل به ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری دست یافت، سازنده‌ی آیفون برتری‌اش را به عنوان ارزشمندترین شرکت وال استریت از دست داد و در شرف جایگزینی با مایکروسافت است.
پس از اینکه دونالد ترامپ به وال استریت ژورنال گفت تعرفه‌ها بر روی لپ‌تاپ و تلفن‌های موبایل وارده شده از چین اعمال می‌شوند، سهام اپل ۱.۷۷ درصد افت کرد.
این ضرر و زیان حدود ۱.۳۵ درصد درامد شرکت در طول جلسه‌ی معامله‌ی رسمی را از بین برد و ارزش بازار سهام اپل را به ۸۱۴ میلیارد دلار کاهش داد.
سهام مایکروسافت هم در معاملات پس از ساعات بورس ۰.۳۵ درصد افت داشت و ارزش بازار آن را به ۸۱۴ میلیارد دلار رساند. در طول جلسه‌ی معامله‌ی رسمی روز دوشنبه، مایکروسافت با بیش از ۳ درصد رشد، شاهد بالا رفتن مجدد ارزش‌ها بود.
معامله‌ی پس از ساعات بورس، اغلب بی‌ثبات و فاقد اندازه‌ای است که در جلسات معامله‌ی رسمی دیده می‌شود.
در ماه‌های اخیر، سهام بخش فناوری به خاطر نگرانی‌های سرمایه‌داران در مورد افزایش نرخ بهره و بروز اختلافات تجاری بین ایالات متحده‌ی آمریکا و چین افت و خیزهای زیادی داشت.
اما اپل بیشترین خسارت را در Silicon Valley متحمل شد، کاهش ۲۳ درصدی از زمانیکه سازنده‌ی آیفون در تاریخ اول نوامبر هشدار داد فروش سه ماهه‌ی تعطیلات آن احتمالا به انتظارات وال استریت نمی‌رسد.
تقاضای جهانی برای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر کاهش داشت، و این افزایش درآمد را برای اپل سخت‌تر کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه