کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

این فصل تعطیلات بزرگی برای مایکروسافت بود: شرکت گزارش کرد درآمد Surface آن در این مدت نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشت و به ۱.۸۶ میلیارد دلار رسید. Satya Nadella، مدیرعامل شرکت در خلال کنفرانس درآمدی مایکروسافت گفت، این بزرگ‌ترین سه ماهه‌ای بود که خط تولید Surface تاکنون داشته است. می‌توان این موفقیت را به آخرین گروه از سخت‌افزارها، شامل Surface Pro 6، Surface Laptop 2، و Surface Go ربط داد.
با توجه با اینکه تداوم رشد کلی کسب‌وکار مایکروسافت برای آن تبدیل به امری طبیعی شده است، این شرکت درآمد خود را ۳۲.۵ میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش داشت. در این بین، بخش تجارت Intelligent Cloud مایکروسافت شاهد بیشترین رشد بود، و با افزایش ۲۰ درصدی به ۹.۴ میلیارد دلاری رسید. مخصوصا، سرویس رایانش ابری Azure رشدی ۷۶ درصدی را تجربه کرد. مایکروسافت در حوزه‌ی رایانش ابری رقابت نزدیکی با آمازون دارد، یکی از معدود شرکت‌هایی که با AWS رقابت می‌کند.
در گزارش درآمدی مایکروسافت جزئیات بیشتری از دیگر بخش‌های آن هم ارائه شد، به عنوان مثال درآمدهای Office 365 آن ۳۴ درصد رشد داشت و درآمدهای LinkedIn، شبکه‌ی اجتماعی کسب‌وکارها که به نظر می‌رسد استفاده از آن بیشتر شده است، ۲۹ درصد افزایش داشت. عضویت در Xbox Live هم از ۶۴ میلیون کاربر گذشت، این میزان در سال قبل ۵۹ میلیون کاربر بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه