تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ آذر

ارتش آمریکا قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری تامین ۱۰۰ هزار هدست واقعیت افزوده‌ی HoloLens واحد نظامی‌اش را به مایکروسافت داد. بلومبرگ اعلام کرد هدف از این کار، اهداف آموزشی و نبرد هستند.
مایکروسافت توانست دیگر شرکت‌های هدست واقعیت افزوده، مانند Magic Leap را شکست دهد، که در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده بود به فرایند مزایده می‌پیوندد. برتری مایکروسافت در این زمینه، تمرکز بر بازار سرمایه برخلاف Magic Leap است که متمرکز بر بازار مصرفی محدود موجود است. مایکروسافت پیش از این نیز هدست‌هایی را به ارتش این کشور فروخته بود، اما قرارداد جدید فراتر از همکاری قبلی شرکت است و دسترسی به هدست را به میزان قابل توجهی گسترش می‌دهد.
بر اساس خبر بلومبرگ، هدست‌های مخصوص ارتش تفاوت زیادی با طراحی HoloLens موجود دارد. مدل‌های جدید شامل سنجش حرارتی و دید در شب خواهند بود و دو کاربرد آموزشی و استفاده در میدان نبرد دارند. انتظار می‌رود مایکروسافت در دو سال آینده، حداقل ۲۵۰۰ هدست را برای واحد نظامی ارتش ایالات متحده آماده کند.
همکاری بین شرکت‌های فناوری و ارتش آمریکا در طول سال گذشته پیچیده شده که دلیل آن مخالفت کارمندان شرکت‌ها با این معامله‌ها و به چالش کشیدن رهبران برای پس گرفتن قراردادها است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه