سرگرمی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

نمیتوانید از جان کوچیکتان به رئیستان چیزی بگویید ؟ اینجا ما راهنمایی برای کل مجموعه فراهم کرده ایم .
متال گیر سالید بدون شک یکی از بهترین مجموعه های بازی اکشنی است که تا به حال ساخته شده اما خیلی گیج کننده ام است . چه تفاوتی بین snake مایع ، لخت و جامد وجود دارد ؟ (liquid , naked,solid) . Foxide  چیست ؟ و چرا رئیس جمهور آمریکا درگیر این ماجراست؟ این ها چند تا از سوال هایی است که در بازی های کلاسیک پیچیده، مدبرانه و گسترده ی هیدئو کوجیما مطرح میشوند . پس اگر جذب نقد های مثبت metal gear solid v : the phantom pain شده اید ، ممکن است نتوانید سر در بیاورید که چه اتفاقی دارد می افتد، پس اینجا چیزهایی که باید بدانید را آماده کرده ایم . همچنین همه ی عناوین اصلی بازی را  با کیفیت های پایدار امتیاز دهی کرده ایم البته همه قبل از آخرین بازی قرار میگیرند چون معتقدیم که بهترین است.

متال گیر


سال 1987
فرمت : MSX2( قابل بازی برای PS2, PS3,360,PS VITA به عنوان بخشی از MGS3 : با دوام / HD )
درباره ی : عملیات های مخصوص سرباز سالید اسنیک که به Outer heaven  نفوذ کرده تا رد پایی از مامور gray fox بیابد . و با رادیو توسط رئیس بزرگش هدایت میشود. و در اینجا به وجود متال گیر پی میبرد . یک منبع ذخیره ی سلاح هسته ای نابود کننده ی کل کره ی زمین ، و سپس تلاش میکند تا آن را بیرون ببرد . ولی دشمنان از کارش آگاه شده و رئیس بزرگ شروع به انجام کار های مضحکانه ای میکند . سرانجام اسنیک متال گیر را خاموش میکند و رئیس بزرگ که پشت این قضایا بود دستش رو مییشود. با یکدیگر میجنگند و اسنیک بعد از پیروزی از آن اردوگاه در حال انفجار فرار میکند . ولی بعد از نوشته های پایانی نشان داده میشود که رئیس بزرگ قسم میخورد که دوباره اسنیک را ملاقات خواهد کرد .
بهترین قسمت : زمانیکه رئیس بزرگ از شکستش یکه میخورد ، به بازیکن میگوید : MSX را خاموش کن .
عجیب ترین قسمت : متال گیر به nes فرستاده شد اما در این روند کاملا تکه تکه شد .  بسیاری از قسمت های مهم مانند متال گیر حذف شدند و هیدئو این نسخه را اهانت آمیز تلقی کرد .
آیا هنوز قابل بازی کردن است ؟  تکنولوژِی آنقدر سریع پیشرفت کرده است که متال گیر بیشتر از اینکه یک بازی عالی باشد یک محصول مصنوعی است ، ولی در زمان خودش ، موفقیتش بی حد و حصر بود .
امتیاز مجموعه : 9

متال گیر 2 : سالید اسنیک


سال 1990
فرمت : MSX2( قابل بازی برای PS2, PS3,360,PS VITA به عنوان بخشی از MGS3 : با دوام / HD )
داستان این قسمت : یک پالایش اساسی برای متال گیر و منبع بسیاری از مکانیک های سه بعدی متال گیر سالید ، متال گیر 2 : سالید اسنیک مامور Foxhound بازنشسته را نشان میدهد که برای آخرین کارش بازمیگردد. دوباره با پشتیبانی روی کمپبل ، سالید اسنیک به منطقه ی زانزیبارلند نفوذ میکند تا یک زیست شناس را نجات دهد ولی متوجه میشود که یک پروژه ی متال گیر در حال آماده سازی است . اسنیک  سازنده ی متال گیر D را نابود کرده ، دستگاه را از بین میبرد، با رفیق سابق ، Gray fox تا مرگ مبارزه میکند و دوباره با رئیس بزرگ روبه رو میشود. در حرکتی هولناک ، اسنیک رئیس بزرگ را با یک اورسول و فندک آتش زده و میکشد.
بهترین قسمت : گزینه هایی که اسنیک برای قایم شده دارد، مانند موش رباتی .
عجیب ترین قسمت : بچه هایی هستند که اطراف استحکامات نظامی پرسه میزنند . و شما میتوانید به آنها شلیک کنید که البته از خونتان کم میشود.
آیا هنوز قابل بازی کردن است ؟ این یکی از بهترین بازی های 8bit بود که تا به حال ساخته شده بود ، ولی مربوط به زمان خودش .
امتیاز مجموعه : 8

متال گیر سالید سال 1998


فرمت پلی استیشن ( همینطور PC,ps3 ps vita )
داستان این قسمت : متال گیر سه بعدی میشود. محیط هایی با جزئیتات دقیق و ارائه ای تمیز استاندارد جدیدی را برای بازی ها اکشن قرار داد . سپس استعداد کوجیما در ریزه کاری های خلاقانه و بازی با بازیکن چیزها را بیش از پیش ارتقا داد . سالید اسنیک دوباره شروع میکند . این بار با برادرش لیکئید اسنیک روبه رو میشود ، همراه با دسته ای جدید از انسان های شرور مانند revolver ocelot  , psycho mantis  و sniper wolf . اسنیک به منطقه ی  shadow moses نفوذ کرده تا دو گروگان را نجات دهد ولی بعد از اینکه هر دو  در حضورش میمیرند ، مشکوک میشود که حامل یک سلاح زیستی به نام foxide  است .
یک متال گیر دیگر ظاهر میشود، این بار توسط سازنده ای به نام اوتاکون . آشکار میشود که نینجای نیمه انسان نیمه ماشینی که سربازان liquid  را سلاخی میکرد ، gray fox بود .که به طرز دهشتناکی توسط مهندسی بیومکانیک زنده مانده بود. که این احیا را در له شدن توسط متال گیر رکس بدست میاورد. سالید اسنیک بر حسب وظیفه رکس را با خود بیرون برده ، ضربه ای به روش خودش به فک لیکوئید میزند ، با یک جیپ فرار میکند و زمانی که لیکوئید در صحنه ای هیجان انگیز برمیگردد، foxide به او ضربه میزند. اسنیک نجات پیدا کرده و آینده ای را خالی از این اتفاقات دیوانه وار تصور میکند . کیست که نکند؟
بهترین قسمت : زمانی که ریولور اوکلوت اسنیک را در دستگاه شکنجه اش گیر انداخته ، و نصیحت میکند که قبل از مرگ تسلیم شو چون دیگر ادامه ای وجود ندارد دوست من .
عجیب ترین قسمت : اینکه میتوانستید مریل را در لباس زیرش از دریچه ی سقف دید بزنید و بعد باید به او نا خودآگاه و تحت کنترل مانتیس دیوانه به شما میگفت " به من عشق بورز اسنیک " ضربه بزنید .
آیا هنوز قابل بازی است ؟ MGS به خوبی ایستادگی کرده است پنهان کاری سریع و با حرکات تمیز انجام میشود و  shadow moses همچنان یک دنیای پرجنب و جوش و با جزئیات فراوان است.
امتیاز مجموعه : 4

متال گیر سالید 2 : sons of liberty


سال 2001
فرمت : پلی استیشن 2 ، ( بعدا pc , xbox,360 , ps3,ps vita)
داستان این قسمت : (نفس عمیق ) اسنیک عکسهایی از متال گیر ری میگیرد تا ثابت کند که وجود دارد . یک سلاح جدید که فورا توسط ریولوور اوکلوت که بازگشته است دزدیده میشود ، او حالا فکر میکند که liquid snake  است . میدانم . دو سال جلو بروید و پاسخ یک شخصیت جدید به نام raiden  به یک حادثه ی تروریستی در یک منطقه ی ساحلی به نام بیگ شل و حالا تماشا کنید ، سالید اسنیک و متال گیر ری هم آن وسط اند . MGS2 کار پیچیده ای میکند ، مثل این مساله که قادر به بازی کردن به عنوان شخصیت Raiden  هستید ،  و بخش اصلی این تکنیک این است که بازیکن را با اطلاعات بمباران میکنند تا ندانند چه چیزی حقیقت دارد . همان طور که ماموریت جلو میرود ، دنیای رایدن شروع به متلاشی شدن میکند ، تیم پشتیبانی اش شروع به کارهای آشفته میکنند و همه شروع به شورش و انقلاب میکنند . اما چه چیز را باید باور کرد ؟ لیکوئید اوکلوت فاش میکند که بیگ شل ساخته شده بود تا سربازی به خوبی اسنیک را تربیت کند ( مانند رایدن ) ، یک متال گیر جدید به نام آرسنال به مرکز منهتن بر خورد کرده  به رایدن ماموریت کشتن سولیدوس اسنیک را میدهند . سالیدوس؟ بله ، سومین برادر سالید و لیکوئید . سالیدوس همچنین رئیس جمهور آمریکاست! ولی قبل از کشته شدن هیچ تاثیری روی مخاطب نمیگذارد. این ساده ترین توضیح از MGS2 است که میتوانید پیدا کنید .
بهترین قسمت : آشکار سازی این مساله که رایدن یک سرباز تازه کار بوده که در یک سری بازی واقعیت مجازی تمرین میدیده تا مانند قهرمانش ، اسنیک شود ،  او را محبوب مخاطب میکند .
عجیب ترین بخش : کوجیما به این نتیجه رسید که کشتن لیکوئید اسنیک در متال گیر سالید ایده ی وحشتناکی بود ، با وجود لهجه ی وحشتناک این شخصیت . بنابراین اوکلوت باز میگردد ، با دست لیکوئید که به دستش پیوند خورده بود . و شخصیت لیکوئید را هم دارد . ترسناک .
آیا هنوز قابل بازی است ؟ متال گیر سالید 2 کمی جستجوگرانه و کشفی است . توضیحات خیلی زیادی دارد . اما ایده ها عالی اند و بازی با همه ی پستی ها و بلندی ها بهتر است.
امتیاز مجموعه : 5

متال گیر سالید 3 : snake eater


سال : 2004
فرمت : ps2 , ( بعدا 360,ps3,ps vita , 3DS)
داستان این قسمت : بعد از عکس العمل های منفی ای که مخاطبان اینترنتی نسبت به MGS2 نشان دادند ، کوجیما تصمیم میگیرد که به اصل این مجموعه برگردد ، و اساسا یک مجموعه ی جیمز باندی در جنگ سرد بسازد . نیکد اسنیک ، که توسط مربی اش ، the boss به او خیانت میشود ، و از غرب و شرق میرود . فشار های سیاسی به این معنا هستند که نیکد اسنیک به زودی یک ماموریت کشتار خواهد داشت . که راهش را به واحد ww2 cobra رئیس the boss  باز کند و همینطور russike volgin  روانی . اسنیک و رئیس سرانجام در زمینی پر از سوسن های سفید با یکدیگر روبه رو میشوند . نیکد اسنیک در این ماموریت پیروز شده و نام رئیس بزرگ را میگیرد . شخصیت منفی متال گیرسالید اول .
بهترین قسمت : قسمت پایانی، یک تک تیر انداز 100 ساله و یک رئیس نبردی را شروع میکنند که میتواند ساعت ها طول بکشد ، چون در یک زمین بزرگ مشغول نبرد اند .
عجیب ترین بخش : نبرد ترسناک بر علیه sorrow که شما را مجبور میکند در آب از بین روح تمام دشمنانی که کشتید عبور کنید .
آیا هنوز قابل بازی است ؟ MGS3 بهتر از قسمت های قبل عمر کرده ، چون داستان برای دنبال کردن آسان است و سیستم های شگفت انگیز زمان نفس کشیدن خواهند داشت .
امتیاز دهی مجموعه : 2

متال گیر سالید 4 : Guns of patriots


سال 2008
فرمت ps3
داستان این قسمت : کوجیما بازی ای را میسازد که طرفداران میخواهند . سالید اسنیک برمیگردد. همینطور مریل و همه ی افراد از همه ی قسمت ها . قسمت چهارم نقطه ی ضعف مجموعه است ، حتی اگر بازی خوبی در جایی از آن جریان داشته باشد ، چون زیر خدمات به طرفداران زیاد و پیچیده دفن شده است.
سالید اسنیک حالا یک مرد پیر شده است ، و در منطقه ای جنگ برپاست که دیگر نیازی به سرباز های عادی نیست . ولی این مرد پیر شجاع با پنهان کاری راهش را باز میکند ، و امتیاز های مختلف قدیمی را قبل از برگشتن به shadow moses بدست میاورد ، جاییکه او و لیکوئید اوکلوت متال گیر ها را از دو بازی اول هدایت میکنند. شخصیت ها شامل ، مانتیس دیوانه ،ایوا و مریل به روش هایی برمیگردند که فقط اثر این شخصیت ها را بی معنی میکنند. بعد از چند صحنه ی دیگر ، سالید و لیکوئید میجنگند و بعد از یک نمایش خوب لیکوئید میمیرد و در صحنه ی آخر رئیس بزرگ ظاهر میشود و میگوید : من هیچ وقت نمرده بودم " بعد میمیرد!
بهترین بخش : لباس اوکتوکامو که به اسنیک این امکان را میدهد تا در بین اطرافیانش گم و مستتر شود ، خیلی عالی و کاربردی است .
عجیب ترین قسمت : بعد از کشتن رئیس های اصلی ، آنها تبدیل به زنهایی با لباس هایی کم میشوند که میخواهند با بغل کردن شما را بکشند . و همینطور میتوان به حالت عکس توجه کرد .
آیا هنوز قابل بازی است؟؟
اگر همه صحنه های اضافی را رد کنید ، متال گیر سالید 4 چیزهای عالی ای برای ارائه دارد ولی پر از عناصر اضافی نیز است.و چند بخش بیخود . سالها مهربان نبوده اند .
امتیاز : 7
متال گیر سالید : peace walker
سال 2010
فرمت : سونی psp( بعدا ps3, 360 , ps vita)
داستان این قسمت :
رئیس بزرگ در حال اداره ی گروه سربازان مزدور خودش است ، و دوستش کاز میلر به او کمک میکند . که توسط مامور CIA کوستوریکا  HOT COLDMANفریفته میشود که صدای ضبط شده ای دارد که گمان میرود صدای THE BOSS باشد . همانطور که رئیس بزرگ جستجو میکند و ارتش خودش را راه می اندازد ، و شروع به کشف تمام متال گیر های هسته ای ساخته شده میکند . چون به اعتقاد کلدمن عدم تمایل انسان به راه اندازی سلاح هسته ای مانند به زمین چسبیدن از ترس از عمل بازماندن است . رئیس بزرگ به peace walker  نشان میدهد که معنی این فرضیه چیست . که در نتیجه هوش مصنوعی ماشین که بر مبنای شخصیت the boss بود ، میفهمد که نباید وجود داشته باشد و خودش را غرق میکند . در کنار این ، تیم رئیس بزرگ ، متال گیر زکه را به عنوان سلاحی دفاعی میسازد، که در نهایت توسط پز که طرفدار سلح و تهدیدی برای جنگ هسته ای است، در هم شکسته میشود. بعد از حل این مشکل، رئیس بزرگ نام مستعارش ا میپذیرد و پایگاه جدیدش را paradise outer heaven  نام مینهد .
بهترین بخش : معرفی سیستم ریکاوری زمین به هوای فالتون که به شما این امکان را میدهد که به انسان های بد بالن های مخصوص را وصل کرده و آنها را تبدیل به سربازان mother base  کنید .
عجیبترین بخش : میتوانید از دید اشعه ی ایکس استفاده کنید ، هیچ وقت توضیح نداده شد که میتوانید به لباس زیر خانم ها در بعضی صحنه ها نگاه کنید .
آیا هنوز قابل بازی است ؟
این یک بازی psp واقعا حماسی است و با روند بازی اصلی ای سرشار از چالش های بیرونی . peace walker یک شاهکار است اما برای وسیله ی مخصوص خودش ساخته شده است. psp  سونی .نمایشش در صفحه های بزرگ خیلی خوب از آب در نمیاید . ولی در co-op مخصوصا خیلی عالی است .
امتیاز دهی مجموعه : 3
متال گیر سالید : ground zeroes
سال 2014
فرمت : PC,ps3,360 , ps4,xbox one
داستان این قسمت: چیکو و پز ، دو نقش مکمل در peace walker ، دزدیده شده اند و در کمپ امگا نگه داشته میشوند ، نسخه ای مشابه گوانتانامو . رئیس بزرگ وارد عمل شده و آنها را نجات میدهد اما همه ی اینها یک نقشه است. زمانی که او در کمپ امگا است ، mother base  توسط xof در حال ویران شدن است. و پز در یک تله ی بمبی گیر افتاده است. او قبل از انفجار سعی میکند از هلیکوپتر بیرون بپرد اما هلیکوپتر به هر حال کنترلش را از دست میدهد و تنها بازماندگان رئیس بزرگ و میلر خواهند بود.
بهترین بخش : کمک کردن به یک فرار با پشتیبانی هوایی ، و فهمیدن اینکه تمام مدت کار آقای کوجیما بود.
عجیب ترین قسمت : اسم صورت اسکلتی برای یک شخصیت منفی و قرار دادن دو بمب در بدن یک دختر نوجوان احتمالا بهترین ایده ی کوجیما نبوده است.
آیا هنوز قابل بازی است ؟
این بازی یک شروع کننده ی عالی است. ground zeroes بیش از هر چیزی مانور تصورات، آزمایشات  و بازی کردن برای بازی کردن است . چون خیلی کارها برای انجام دادن در محیطش است . امتیاز مجموعه : 6
بازسازی ها و انتقام گیری ها
نگاهی سریع به عناوین پیرامون سری های اصلی
متال گیر 2 : sanke's revenge
1990
فرمت :NES
داستان : کونامی میخواست پایانی برای متال گیر داشته باشد و این کار را به عهده ی کسی به غیر از کوجیما سپرد .با اینکه خیلی توسط طرفداران به تمسخر گرفته شد اما در زمان خودش بازی خوبی بود.
آیا هنوز قابل بازی است؟ فقط برای متخصصین متال گیر سالید
متال گیر : GHOST BABEL
سال 2000
فرمت:GAME BOY COLOR
داستان : کوتامی MGS2 و Mgs را با یکدیگر ترکیب کرد تا یک بازی گیم بوی کالر درست کند . این یکی از بازی های مخفی این مجموعه است . یک متال گیر نه چندان با قاعده اما با احساس واقعی .
آیا هنوز قابل بازی است ؟ عالی است اما پیدا کردنش سخت است.
متال گیر سالید : the twin snakes
سال 2004
گیم کیوب
silicon nights متال گیر سالید را برای گیم کیوب نتیندو بازسازی کرد و خیلی مکانیزم های mGS2  را به کار برد و از صداها استفاده ی غیر عاقلانه کرد .
آیا هنوز قابل بازی است ؟ متال گیر سالید اصلی قاطع است
متال گیر سالید : portable ops /portable ops +
2006/7
psp
رئیس بزرگ توسط foxhound هدف گیری شده و برای پاسخ باید تیم خودش را بسازد ولی مکانیک آدم ربایی وحشتناک است که همه چیز را معیوب میکند .
آیا هنوز قابل بازی است ؟ فقط برای طرفداران دو اتیشه ، حتی در آن صورت هم ....
متال گیر : acid/acid2
2004 /5
psp
کاشف به عمل آمده که با قوانین متال گیر سالید میتوان یک بازی کارت خوب درست کرد . ولی باید با صحنه و حرف های اضافه آن را به گند بکشید.
آیا هنوز قابل بازی است ؟ استراتژی کارت عالی است، ولی فرمول اسید 2 بهتر است .
metal gear rising : revengeance
2013
PC,ps3, 360
رایدن به عنوان یک نینجای سایبورگ که به اندازه ی کافی مخفی بوده باز میگردد. و حالا بین ارتش ها میگردد و کارهای سریع و زیاد انجام میدهد . یک بازی اکشن ، پلات ذهنی با صحنه ی بیرون کشیدن قلب سناتور آمریکا توسط رایدن به پایان میرسد .
آیا هنوز قابل بازی است؟ بله این بازی عالی است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فورا رمز عبور خود را در iCloud تغییر دهید