تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۶ خرداد

در سایر اخبار اعلام شده است که بنیانگذار گوگل لری پیج، 100 میلیون دلار بر روی دو استارتاپ تولیدکننده ی وسایل نقلیه ی هوایی سرمایه گذاری کرده است.

آیا عصر ماشین های پرنده در پیش روی ما قرار دارد؟ این هفته یک گزارش جدید آشکار کرده است که بنیانگذار گوگل لری فاندر، به شکل مخفیانه، بیش از 100 میلیون دلار بر روی دو استارتاپ تولید کننده ی وسایل نقلیه ی هوایی سرمایه گذاری کرده است. در همین زمان، چهار حزب سیاسی اصلی در نروژ، قانونی را برای منع استفاده از اتومبیل های گازسوز تا سال 2025 تصویب کرده اند. تیمی از دانشجویان سوئدی از یک وسیله ی نقلیه که از کارآمدترین میزان مصرف انرژی برخوردار است پرده برداری کردند. یک فیلم ساز جوان ، یک ون خسته کننده و بدون استفاده را به یک خانه ی متحرک شگفت انگیز با قابلیت انرژی خورشیدی تبدیل کرده است. همچنین Coboat یک قایق بادبانی دوبدنه است که از قابلیت توربین های بادی و خورشیدی برخوردار است که بیشتر افرادی که به صورت آزادانه کار می کنند و یا خانه به دوش هستند از آن استفاده می کنند.

قابلیت استفاه از انرژی امواج معمولا از انرژی باد و انرژی خورشیدی عقب مانده اند، اما این روند در حال تغییر است. استرالیا به ثبت یک رکورد جهانی از طریق تولید 14000 ساعت انرژی موجی پرداخته است، در حالی که یک نیروگاه انرژی اقیانوسی جدید تنها می تواند به تامین کردن 15 درصد از انرژی جبل الطارق بپردازد. سوئیس به کمک یک نیروگاه آبی و عظیم زیرزمینی، به کنترل انرژی به دست آمده از آب می پردازد که می تواند به یک میلیون خانه ( خانوار) آب رسانی کند. هاروارد به تولید یک برگ مصنوعی پرداخته است که از نور خورشید برای شکافتن اجزای آب به سوخت هیدروژن استفاده می کند . اپل به ساخت یک شرکت جدید برای فروش انرژی مازاد خورشیدی پرداخته است. و یک نیروگاه انرژی در آیسلند، روشی را به منظور تبدیل گازهای کربن به سنگ پیدا کرده است.

گاهی اوقات شاهکارترین طرح ها، ساده ترین آن ها می باشند. به عنوان مثال، Eco Cooler، یک دستگاه تهویه ی هوای هوشمند است که از بطری های پلاستیکی ساخته شده است که به خنک کردن ساختمان ها بدون استفاده از انرژی می پردازد.

IKEA با راه اندازی یک باغ هایدروپونیک ( آبکشتی) که به صورت اختصاصی برای رستوران ها طراحی شده است، به سمت سرسبزی پیش رفته است. BioLite خط تولید جدیدی از ابزار مخصوص کمپینگ را راه اندازی کرده است که زمانی که شما محل کمپ خود را ترک می کنید، به شارژ کردن گدجت های شما می پردازد، و یک مطالعه ی جدید آزاردهنده به اخطار در این زمینه می پردازد که میدان مغناطیسی زمین 10 برابر سریعتر از آن چه که پیش بینی می شده است در حال ضعیف شدن است. و در اخبار مربوط به تکنولوژی های پوشیدنی، آدیداس، خط تولید جدیدی از کفش ها را راه اندازی کرده است که کاملا از پلاستیک های بازیافتی به دست آمده از اقیانوس ساخته شده اند و یک دانشجوی کلیسا، به راه اندازی یک خط فشن شو به صورت ویژه و برای کمک به پناهنده های سوریه ای پرداخته است.

برچسب هاMobile home
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل به علت تخلف در موضوع پتنت ها 234 میلیون دلار جریمه شد