سرگرمی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

به گزارش آی‌تی‌ایران، شمارش معکوس برای آغاز عرضه رسمی‌پلی استیشن 5 آغاز شده و طرفداران سونی می‌توانند از تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) لذت بازی با این کنسول جدید و پیشرفته را تجریه کنند.
اما سونی در کنار پلی استیشن 5، چند محصول جانبی را نیز عرضه کرده که استفاده از آن‌ها می‌تواند امکان بهره‌گیری از تمامی‌ظرفیت‌های این کنسول را برای کاربران فراهم کند. اولین و مهم‌ترین چیز، کنترلر یا همان دسته بازی است که امسال تحت عنوان دوآل سنس معرفی شده است.
برخلاف دسته‌های دوآل شاک، در طراحی این دسته جدید از دو رنگ و البته طراحی ارگونومیک‌‌تر استفاده شده است. همچنی دوآل سنس به ماشه‌های آداپتیو، میکروفون داخلی و فیدبک لمسی مجهز شده است. همچنین با کمک این دسته‌ها، کاربر می‌تواند به طور عمیق‌تر غرق بازی شود.
علاوه بر پلی استیشن 5، دوآل سنس قادر است از طریق ارتباط وایرلس به دستگاه‌های اندرویدی نیز متصل شود. پی‌سی‌های مجهز به ارتباط بلوتوثی نیز می‌توانند به این دسته متصل شوند. اما اگر حتی این قابلیت نیز وجود نداشته باشد، می‌توان از طریق یک کابل USB، دوآل سنس را به پی‌سی متصل کرد.
قیمت این دسته، 70 دلار تعیین شده که 10 دلار گران‌تر از دوآل شاک 4 است. ناگفته نماند که دارندگان کنسول پلی استیشن 5 با دسته‌های دوآل شاک نیز سازگاری دارد اما با این تفاوت که تنها برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 روی کنسول جدید قابل استفاده خواهد بود.
کاربرانی که علاقه‌مند به لایواستریم پلی استیشن 5 و یا پخش گیم‌پلی خود هستند، می‌توانند از دستگاه PS5 HD Camera که با قیمت 60 دلار عرضه می‌شود، استفاده کنند. در این دوربین، شاهد بکارگیری دو لنز 1080p هستیم. این دوربین قادر است پس‌زمینه تصویر کاربرر را حذف کند و آن را با تصویر دلخواه وی جابجا کند.
درخصوص بازی‌ها نیز باید گفت که سونی چند عنوان بازی را در زمان عرضه پلی استیشن 5 در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شامل Demon’s Souls، Spider-Man: Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure می‌شوند. البته در اینجا نیز می‌توانید به فهرست کاملی از بازی‌های موجود و آن‌هایی که قرار است طی دو سال آینده عرضه شوند، دسترسی داشته باشید.
سونی همچنین از یک لایبرری دیجیتال به نام «پلی استیشن پلاس کالکشن» نیز رونمایی کرد که برخی از بازی‌های پرطرفدار پلی استیشن 4 را در خود جای داده است. البته استفاده از این امکان، نیازمند داشتن اشتراک فعال پلی استیشن پلاس است. کاربران می‌توانند با پرداخت 29 لدار در Eneba و یا 30 دلار در CDKeys، این اشتراک را به صورت یکساله دریافت کنند.
و اما درباره محصول جانبی دیگر برای پلی استیشن 5 باید گفت که این کنسول به یک ریموت نیز مجهز شده است. بدین معنی که کاربر می‌تواند در صورت خرید یک دیسک درایو، از این کنسول برای استریم انواع فیلم و ویدیو نیز استفاده کند. این ریموت با قیمت 30 دلار به فروش می‌رسد.
از آنجایی که فضای SSD این کنسول محدود است و هیچ نشانه‌ای نیز مبنی بر پشتیبانی امکان ارتقای حافظه SSD در پلی استیشن 5 وجود ندارد، استفاده از یک‌هارد درایو اکسترنال برای ذخیره‌سازی بازی‌های قدیمی‌پلی استیشن 4 می‌تواند ایده خوبی باشد. به نظر می‌رسد که یک‌هارد اکسترنال 4 ترابایتی برای این کار مناسب باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه