تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير

پریز برق‌های مدرن امن‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند. برای مثال می‌توان نقص‌های قوسی قطع جریان (AFCIs) را در نظر گرفت: در این مورد، حسگرهایی در پشت دیوار نصب شده‌اند که جریان پریز را زمانی که احتمال خطر را در خطوط برق تشخیص دهد، قطع می‌کند. مشکل اینجا است که آشکارسازهای خطای قوسی در جریان برق گاهی اوقات بسیار حساس هستند و در نتیجه برق را قبل از موعد یا در شرایطی که الزامی ندارد قطع می‌کند.
تیمی از مهندسین مکانیک در دپارتمان MIT این مشکل را با هوش مصنوعی بر طرف کردند. "پریز برق هوشمند" آن‌ها که جزئیات آن در مقاله‌ای به چاپ رسیده، برق خروجی از لوازم را تجزیه و تحلیل می‌کند و تفاوت بین قوس‌های الکتریکی خطرناک و بدون خطر را تشخیص می‌دهد. پریز برق آن‌ها همچنین قادر به شناسایی نوع دیوایس‌هایی هستند که به آن‌ها متصل شده‌اند و برای این کار از الگوهای الکتریکی منحصر به فردی استفاده می‌کند.
اجزای داخلی این پریز هوشمند جدید از تشخیص‌دهنده‌های نقص‌های قوسی معمول که شامل تراشه‌های کم قدرت با الگوریتم‌های پایه‌ای می‌شوند، متفاوت هستند. یک Raspberry Pi در داخل پریز هوشمند قرار گرفته است و الگوریتم یادگیری ماشین را در آن اجرا می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه