تکنولوژی
سید سجاد احمدی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

هدف ساخت “on-the-fly” این است که هم زمان با اینکه طرح شما در حال ساخته شدن در پرینتر است, امکان ایجاد تغییرات را داشته باشید.

پرینتر های سه بعدی بدون شک جای خود را در بین کسانی که برای سرگرمی از آن استفاده میکنند و مهمتر از آن همکارانی که به وسیله آنها نمونه ای از محصول آزمایشی خود را می سازند پیدا کرده است.
اگرچه, ایجاد تغییرات ملزم صبر کاربر برای تمام شدن شبیه سازی ورژن کنونی و شبیه سازی طراحی با تغییرات انجام شده از ابتداست. محققان دانشگاه “Cornell”  به دنبال ساخت پرینتر سه بعدی هستند که تغییرات و سرعت ساخت و طراحی را بالا ببرند و آنها موفق به ساخت یک دستگاه شدند که تغییرات آنی را برای کاربر میسر میسازد.
دستگاه "on-the-fly" در واقع به نحوی ساخته شده که طرحی را که در حال ساختنش می باشد به صورت یک فایل “CAD” به خروجی داده و کاربر قادر به توقف و تست نمونه ساخته شده و اندازه گیری و ایجاد تغییرات در مدل در حال ساخت است.
با استفاده از زیربنایی سیمی مانند که مثل چیزیست که “3Doodlerpen”ها درست می کنند, در واقع سیستم نمونه ای از شکل طراحی شده را می سازد به جای ساخت کامل آن از همان ابتدا, با تشابه کمی نسبت به طرح اصلی شروع به ساخت آن می کند. اینگونه طراح میتواند قبل از پر شدن فضاهای خالی تغییرات جدیدی که به ذهنش میرسد را اعمال کند, به عنوان مثال یک طرح لگویی که در ذهن دارید را در نظر بگیرید, به جای اینکه دستگاه کامل آن را بسازد و تمام مواد استفاده شده را بر روی طرحی که ممکن است مد نظر شما نباشد مصرف کند ابتدا زیربنای الگوی شما را می سازد تا شما از کاراییه الگوی طراحی شده اطمینان حاصل کنید.
فکر می کنید اگر خواستید قسمتی از پرینت انجام شده را حذف کنید هم راه کاری باشد؟ بله, در واقع دستگاه به یک "کاتر" هم مجهز شده است که قسمت هایی را که شما نمی خواهید برای شما حذف می کند. این پرینتر با اجزاء مغناطیسی ساخته شده که برای اندازه گیری ها و تست های شما قابل جدا سازی هستند تا شما به طرح ساخته شده دسترسی داشته باشید. اما نباید فراموش شود که اجزای جدا شده سر جای اصلی خود باز گردانده شوند تا عملیات ساخت ادامه یابد. افزونه CAD به دستگاه اضافه شده و در واقع ساختار سیم مانند را طراحی می کند و زمانی که تغییرات جدید توسط کاربر به طرح اضافه می شود دستگاه به ساخت ادامه می دهد تا به آن قسمت برسد و در آنجا متوقف می شود, تا زمانی که تغییرات کاربر انجام شود.
این پروژه توسط شرکت “Autodesk” و همچنین
توسط”National Science Foundation” پشتیبانی شده, پس می توان خوش بین بود که به زودی در بازار و برای مشتریان مشتاق عرضه شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اشک شوق: چاپگر 3D به مادر نابینا امکان داد تا پسر خود را ‘ببیند’