تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

سیاره زمین با جمعیت جهانی که به صورت سریع در حال رشد بوده و مقدار محدودی زمین کشاورزی برای همه وجود دارد محکوم به نابودی است. این بدان معنا است که نیاز به کشف اینکه چگونه داشته های خود را به حداکثر برسانیم داریم و در این زمینه محققان پیشرفت عمده ای در بدست آوردن محصولات بیشتر بدست آورده اند.
زیست شناسان دانشگاه هاربر یک تکنیک جدید کشاورزی که در آن محصول شان به طور باور نکردنی 50 درصد افزایش می یابد کشف کرده اند. آنها با استفاده از جهش ژنتیکی ایجاد شده توانستند که مقدار زیادی ذرت تولید کنند.
دانشمندان از مدت ها قبل از وجود یک مسیر ژنتیکی که مانند مجموعه ای از بیشه ها بر روی گیاه ذرت که خوشه بندی ذرت را قبل از بیش از حد بزرگ شدن متوقف می کند آگاه بودند. همانطور که در مقاله جدیدی که در Nature Genetics منتشر شده است محققان در نهایت توانستند این مسیر را مشخص کنند. چه چیزی هیجان انگیز تر از آن است که آنها می فهمند چگونه از آن استفاده کنند.
این تیم قادر به شناسایی گیاهان با یک جهش fea3 بودند که اساسا به حذف چیزی که منجر به توقف خوشه بندی ذرت می شود دست یافتند. با این حال، نتایج با آنچه که شما انتظار دارید متفاوت بود. به جای تولید ذرت های فوق العاده غول پیکر، محققان دریافتند که گیاهان با یک جهش کوچک به صورت بدشکل تولید می شوند.
دیوید جکسون نویسنده تحقیق در بیانیه ای توضیح داد که "گیاه باعث می شود که تعداد سلولهای بنیادی بیش از حد زیاد شده و دانه های جدید که نمی توانند به منابع (نور، رطوبت، مواد مغذی) دسترسی داشته باشند به طور قابل توجهی افزایش یابند". در حالیکه تعداد زیادی از دانه ها در ابتدا با جهش fea3 شروع به شکل دادن کردند پس از مدتی خوشه های ذرت چنان سنگین شدند که تحت وزن خود سقوط کردند.
محققان به زودی قادر به تولید یک نسخه ضعیف تر که همان fea3 است شدند و دریافتند که نه تنها گیاه زنده ماند بلکه به طور قابل توجهی بزرگتر بود. محققان تخمین می زنند که به طور متوسط یک بلال ذرت با جهش ضعیف 50 درصد بیشتر از ذرت (بدون هیچ تغییری در روند رشد) می باشد.
نتایج این تحقیق بسیار بیشتر از یک ذرت اضافه می باشد، این جهش در بسیاری از محصولات اصلی جهان نیز مشاهده می شود. این نشان می دهد که یک فرآیند مشابه می تواند بازده محصولات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
Jackson و Gizmodo گفتند که " اگر بازده عملکرد خود را همانند آنچه در آزمایشگاه دیده شد نگه داریم به طور قابل توجهی منجر به افزایش عملکرد شده و می توانیم بطور بالقوه کشاورزی پایداری با زمین کمتر داشته باشیم". "روش های مشابه نیز می توانند برای کشاورزان در کشورهای در حال توسعه مفید واقع شده و طیف گسترده ای از محصولات کشاورزی را افزایش دهند."
اگر این ایده کار کند، می تواند راهی برای تغذیه بیشتر جهان بدون کاشت مزارع جدید باشد.

برچسب هاWorld Hunger
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه