تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارشی از نیویورک تایمز ، مرکز تحقیقات مایکروسافت روشی را برای تعیین سرطان در کاربران با بررسی جستجو انان در اینترنت ایجاد کرده است. در این سیستم افراد با وارد کردن نشانه های موجود در خود پاسخی مناسب دریافت خواهند کرد.
رایان وایت کارمند مرکز تحقیقات مایکروسافت به همراه جان پاپاروز از دانشگاه کلمبیا، با بررسی نتایج جستجوی کاربران اینترنت در مورد بیماری ها به نتایجی جالب دست یافتند این بررسی را در سوابق جستجو در سایت بینگ صورت گرفته است.

علائم اولیه

محققان با  الگویی  یافتند که بسیاری از افراد با جستجوی اطلاعات در اینترنت در مورد بیماری حتی علائم اولیه سرطان را نمی دانستند. اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود می تواند درمان شود. در نتیجه این برنامه می تواند به کاربران در مورد خطر احتمالی هشدار دهد.
آن ها دریافته اند که انالیز این جستجوها ، روزی می تواند بهتر از  اشعه ایکس یا ام آر ای در تشخیص بیماری ها عمل کند.
برخی بیماران قبل از مراجعه به پزشک و یا برای درمان خویش ، ساعت ها در اینترنت جستجو می کنند در نتیجه بر اساس الگوهای جستجوهای افراد ، می توان به نتایج قابل اعتنایی دست یافت.
این امر سبب خواهد شد که افرادی که نشانه هایی شبیه به نشانه های اولیه بیماری را دارند به پزشک مراجعه کنند و با غربالگری دلیل نشانه ها را جویا شوند گاهی ممکن است تنها شباهت بین نشانه ها وجود داشته باشد اما در هر صورت فرد ضرر نخواهد کرد زیرا در صورتی که تشخیص بیماری درست باشد در تشخیص روند بهبودی بیمار نقش موثری خواهد داشت.

مدیران ارشد سلامت مایکروسافت ادامه می دهند :
“هدف از این تحقیقات ، تشخیص بیماری ها نیست ؛ هدف کمک به کسانی است که در معرض بیشترین خطرات هستند تا بتوانیم با این روش ، آن ها را تشویق به تعامل با پزشکان برای تشخیص زودرس نماییم”.

راهی به آینده

این روش دقت بالایی درتشخیص ندارد. با این حال، این برنامه می تواند به پیش بینی رشد تومورهای سرطانی کمک کند.
شاید در آینده ای نزدیک، این فن آوری نه تنها قادر به پیش بینی سرطان لوزالمعده، بلکه بسیاری از بیماری های دیگر باشد.

برچسب هاMicrosoftcancer
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها